Letošní sklizeň česneku

Miluju česnek a hlavně ten můj domácí, který už léta sadím ze své sadby, kterou jsem před lety získala od své babičky. Ta každý rok sklidila a něco si nechala na sadbu jako já....snad proto je fakt opravdu silný a já to tak dělám podle ní. Myslela jsem, že vám letos ukážu jaký krásný se mi na zahradě urodil, ale jelikož letošní rok byl spíše upršený a můj letošní česnek chytl na listech nějaké oranžové skvrnky a strašně rychle zeschl, tak musel jít ven a je snad poloviční než loni. Loni jsem svůj česnek tahala ze země asi o měsíc později a byl fakt velký a každá palice měla jen čtyři obrovské stroužky. Letos má každá palice snad deset pidi stroužků....ale hlavně, že vyrostl a neshnil úplně. Snad příští rok bude příznivější a můj největší poklad ze zahrádky bude zase krásně velký jako loni.

Jak sklízím česnek a jak ho uchovávám:


Pokud chcete ať vám česnek vydrží jako čerstvý, třeba až do příštího léta, zkuste to jako já. Tohle mě nikdo nenaučil, spíš jsem si vzala od všeho něco a vyšlo to, nebo je to možná dáno dobrým klimatem u mě ve sklepě na schodech...jako to z "Vesničko má středisková" , kdy je nejlepší pivo ze sedmého schodu :-). Já česnek vyndám ze země, pak ho celý omyju. Nejlépe si ho rozložím do trávy a ostříkám hadicí od hlíny. Poté z něho oloupu nevzhledné horní vrstvy, pod kterými se mohou skrývat škůdci a mohli by časem česnek zlikvidovat. Poté česnek rozprostřu a nechám ho proschnout na sluníčku a druhý den ho svazuju do snopů. Neodstraňuju ani kořeny, jak jsem někde četla ani ho nedávám do vázy palicema nahoru, jak jsem někde četla. To udělala loni moje mamka a všechen ji poschl. Česnek takhle svážu do snopů a pověsím na schodiště do sklepa, kde je chládek a temno. Nikdy se mi tak nestalo, že by mi česnek seschl nebo shnil. Do příštího léta mi nikdy nevydrží, jelikož jsem milovník česneku a tak ho spotřebím už na jaře, ne-li dříve.



Letošní česnek.

Takhle ho svážu.

A pověsím na schodiště do sklepa , kde se mu opravdu líbí.



Tohle je loňský česnek pro srovnání...byl opravdu jednou tak velký.

Komentáře