Rebarborová marmeláda

 Rebarborová marmeláda

Rebarbory se letos opět urodilo až moc a tak jsem se pustila do marmelády. Ráda mám i tu jahodovorebarborovou, kterou také dělám každý rok. Mimo to se skvěle hodí do buchet a koláčů.

Suroviny:

* 1000 g rebarbory
* 500 g cukru
* 1 sáček gelfixu 2:1
1 ks limetky
20 g vanilkového cukru

Postup:

Rebarboru oloupeme a nakrájíme asi na  centimetrové kousky. Nachystáme si hrnec a vložíme do něj rebarboru a mírně podlijeme vodou. Povaříme asi 10 min přidáme šťávu z limetky a poté přidáme gelfix smíchaný se lžičkou cukru, promícháme a vaříme ještě asi 1 minutu. Poté přidáme zbytek cukru i ten vanilkový. Povaříme ještě asi 3 minuty a šťouchadlem na brambory pomačkáme tak, aby v marmeládě zůstaly kousky rebarbory. Hotovou marmeládu naplníme do sklenic, zavíčkujeme a sterilizujeme 15 minut.




Přeju dobrou chuť!




Komentáře

  1. Před lety jsem ochutnala rebarborovou marmeládu z Anglie a zamilovala jsem se. Trvalo to, než jsem se pustila do té vlastní, trvalo to, než se ujala rebarbora na naší zahradě. Není velká, zatím tak na 4-5 koláčů (marmeládu dělám většinou ještě z darované), ale jsem ráda, že už roste.
    Haničko, ty si tu svou krásně nafotila. Tak si užívej tu vůni a dobrotu!
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko děkuju. Já rebarboru nasadila už před lety, kdy jsem ještě ani netušila jak chutná a vyrostl mi z ní obr :-D a teď z ní dělám marmelády a hlavně smíchané s jahodama, ale ty mají letos zpoždění. A dávám ji i do bublaniny :-)

      Vymazat
  2. Hani, moc Tě zdravím. Rebarboru také využívám v kuchyni a dělám marmeládu. Je moc dobrá. Ty už máš hotovou, tak ať chutná. Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, rebarboru mám opět obrovskou, tak se ji snažím spotřebit a co zbyde, tak půjde na mrazák.

      Vymazat
  3. Hani, rebarboru mám ráda i na koláči. Marmeládu jsem nikdy z ní nedělala, ale musí být výborná. Musím rebarboru přesadit jinam, nedaří se jí a taky víc hnojit to má ráda. Měj se hezky, počasí nám přeje, ale už by potřebovalo sprchnout, je sucho :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, já mám tu rebarboru za pergolou ve stínku, kde téměř nesvítí slunko a je tam vlhko a mám ji každý rok větší a větší :-) jinak sucho je, každý večer zalévám, ale dnes k večeru by měla přijít nějaká hrůza, tak snad to zahrádka přežije ve zdraví ;-)

      Vymazat
  4. musím zasadit...přišla jsem ji na chuť...Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Světluško, určitě zasaď a pokud můžu doporučit tak nějaké polostinné-stinné místo, kde je vlhko, alespoň mě se to osvědčilo a roste až moc :-)

      Vymazat
  5. Tak ta masí být ale výborná ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, jj děti ji milují, ještě se chytám na jahodovorebarborovou:-)

      Vymazat
  6. Rebarboru má syn na zahradě a taky obrovskou. Taky dělám džem a i ji občas dám do štrůdlu místo jablek.
    A chutná to dobře.
    Hezký den, Hanko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, už jsem dělala i jahodovorebarborovou, takže zbytek rebarbory zpracuju na mrazák, ať je co dávat v zimě do buchet :-)

      Vymazat

Okomentovat