Domácí paštika

 Domácí paštika

Suroviny:

* 500 g kuřecích jater
* 150 g másla
* 100 g smetany 33%
* 1 větší cibule
* 5 stroužků česneku
* čerstvé bylinky dle chuti ( bazalka, majoránka, pažitka, rozmarýn, libeček)
* pepř
* sůl

Postup:

Cibuli si nakrájíme nadrobno a česnek na tenké plátky. Na lžíci másla orestujeme cibuli a až zesklovatí přidáme na krátko česnek a poté vložíme očištěná kuřecí játra. Játra orestujeme tak, aby uvnitř zůstala růžová. Směs si přendám do hlubšího kastrůlku, přidám 100 g másla (zbytek si nechám na polevu). Poté přidám smetanu a veškeré bylinky pokrájené nadrobno. Osolím a opepřím a rozmixuju ponorným mixérem do hladka. Poté ještě paštiku okoštuju a podle chuti ještě dosolím a dopepřím. Směs přendám do malých mističek a rozpuštěným máslem přeliju tenkou vrstvou a vložím do lednice. Podáváme na čerstvém chlebu. Pokud mám možnost a dostanu domácího králíka, tak dělám paštiku i z králičích jater.










Přeju dobrou chuť!




Komentáře

  1. Na tohle bych si netroufla. Ale musí být vynikající-obrázky jsou lákavé)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, právě naopak, je úplně jednoduchá, tak ji zkus;-) není na tom, co zkazit.

      Vymazat
  2. Paštika mě hned přilákala.Manžel ji má rád,ale kupuje si ji.Už jsem si tolikrát říkala,že mu udělám domácí.A teď ji tu mám od tebe i s fotografiemi.
    Hani,já mu ji udělám.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, tahle je fakt jednoduchá a blesková ;-) pisni potom, jak manželovi chutnala.

      Vymazat
  3. Haničko, dělala jsem ji zrovna minulý týden. Vlastně stejně, jako ty. jen přidávám trochu smetany a portské. Doladím loupanými mandlemi nebo brusinkami v portském...
    S kupovanými se to nedá rovnat.
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, jak píšeš, s kupovanou se to nedá srovnat, hlavně ty bylinky tomu dají chuť a kombinace brusinek v portském zní taky dobře :-)

      Vymazat
  4. Králičí játra mám, takže mi nic nebrání, abych paštiku zkusila. Pokud se povede, tak určitě manžela potěším.
    Hezký už skoro večer!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Hani, kdysi jsem taky paštiku zkoušela, ale nic moc, neuměla jsem ji dochutit. Ta tvoje mě láká asi ji někdy vyzkouším :-) Měj se príma :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, jen ji vyzkoušej, je opravdu jednoduchá a vůbec se neboj soli a pepře;-)

      Vymazat
  6. Hani, paštika mě dlouho láká, ale ještě jsem se k ní nedostala. Ty to máš tak krásně nafoceno, že se do ní už musím pustit :-)
    Pěkné letní dny. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc děkuju, hlavně za pochvalu fotek, jelikož já jsem fotograf opravdu amatér:-) taky přeju příjemné letní dny.

      Vymazat

Okomentovat