DIY proutěný košík

 DIY proutěný košík

Kolem rybníka nám roste hodně vrb, které jsem před lety zasadila z pouhého proutku a dnes jsou z nich už krásné stromy. Každý rok v tuto dobu je sestříháváme, aby se krásně košatily. Tak jsem si nastříhala pár proutků a poletech jsem upletla košík. Je to teprve můj druhý a tak není zdaleka dokonalý. Je pěkně pokřivený, ale u nás na Valašsku se praví: ,,co je křivé, to je valašské" :-D A dnes jsou vlastně moderní všechny ty pokřivené a nedokonalé věci. Takže mě se líbí a budu mít zas do čeho sbírat šípky, lipový květ, pampelišky, medvědí česnek, hřiby... Už aby vše kvetlo. Na obchůzce rybníka jsem zjistila, že už vylezly sněženky a talovíny, tak to jaro je už opravdu za dveřmi.



Pruty jsem si rozdělila na ty větší a menší...

Základní kříž vznikne proříznutím třech prutů vprostřed a jimi se protáhnou zbývající tři...

Hotové dno košíku...

Talovíny už krásně kvetou.



Sněženky už taky vykoukly ven.


Komentáře

  1. Co ??? Ty sama??? Já neumím ani hodovačku. Je nádherný a bude ti dobře sloužit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, no je fakt kostrbatý, ale pro mě dokonalý:-) byl to pro mě relax, ale prsty mě z toho fakt bolí:-D

      Vymazat
    2. Díky za tip na film. Moc hezký.

      Vymazat
  2. Hani, si dobrá, pustíš se do všeho, povedlo se. Sněženky už nám taky kvetou :-) Měj se krásně :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, děkuju moc:-) máš pravdu, chcu si zkusit snad vše.

      Vymazat
  3. Hani,košík je moc pěkný.Já pletu z pedigu.Jednu dobu mě to hodně bavilo.Není nad to mít košík vlastnoručně pletený a ty ještě z vrby,kterou si zasadila.
    U nás jsem viděla kvést jenom sněženky.
    Měj hezký začátek týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, tak to ty jsi hotová pletařka:-) to je můj teprve druhý v životě a přiznám se, že prsty mě docela bolely:-D

      Vymazat
  4. Šikulka seš !!! Nemá každý vlastnoručně upletená košík !
    Taky u nás už sněženky ohlašují, že jaro se chystá zaujmout místo na trůně vládnutí.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, moc děkuju, už se těším až s ním vyrazím na sběr a ten první budou petrklíče na čaj. Už se těším až pokvetou:-)

      Vymazat
  5. Haničko, to je nádherna. Plést z proutí jsem si vždycky přála umět. Jsi moc šikovná a moc ráda k tobě chodím. Krásné dny.
    Bohunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohunko, moc děkuju:-) a určitě to vyzkoušej, teď je ten nejlepší čas. Na internetu najdeš spoustu návodů. Tenhle je můj druhý v životě, tak jsem pletla podle vzhledu toho starého. Ještě mi zbylo proutí, tak zkusím ještě něco nového.

      Vymazat
  6. Hani, tvoje šikovnost asi nemá mezí! Je fakt parádní!
    Posílám pozdravy a přeji hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Hani, košík, i když není jako z Číny :-) má své kouzlo a to se cení. Jsi moc šikovná, já jsem kdysi v Mateřském centru upletla košíček z pedigu a dodnes ho mám na poličce - to je vrcholné číslo mé šikovnosti :-)
    Pěkný konec února. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, děkuju:-) takový v Číně neumí:-D jen u nás na Valašsku. Ten tvůj musí být určitě dokonalejší.

      Vymazat
  8. Odpovědi
    1. Děkuju, no snažila jsem se, ono bez té opory na pletení nebude nikdy dokonalý, ale já nejsem košíkářka, jen si ráda vše vyzkouším:-)

      Vymazat

Okomentovat