Pesto z medvědího česneku

 Pesto z medvědího česneku

O víkendu jsem opět po roce zavítala do mého oblíbeného údolíčka na medvědí česnek a hned jsem se pustila do pesta. Na zahrádce mám taky pěknou úrodu, tak určitě ještě pesto udělám a zbytek si zamrazím na zimu. Medvědí česnek je výborný k masu. My teda už máme první grilování za sebou a do marinády jsem posekala pěknou hrst medvědího česneku. Výhoda je v tom, že do marinády už nemusím přidávat klasický česnek a chuť je opravdu výborná :-) A co vy, kam všude používáte medvědí česnek?

Suroviny:

* 160 g listů medvědího česneku
* 200 ml olivového oleje
* 100 g vlašských ořechů (můžete použít i piniové oříšky)
* 100 g parmazánu (může být i grana padano nebo pecorino)
* 10 g soli

Postup:

Do nádoby si vložím vlašské ořechy, zaliju olivovým olejem a ponorným mixérem rozmixuju na kaši. Pak střídavě přidávám nastrouhaný parmazán a pokrájené listy medvědího česneku a dochutím solí. Hotové pesto vložím do vysterilizovaných sklenic a zakápnu olivovým olejem. Sklenice uzavřu a vložím do lednice. Takto uskladněné pesto vám vydrží i rok.




Mňam :-)


Údolí s medvědím česnekem...

Košík opět v akci...


Komentáře

  1. Taky dávám v tomto období medvědí česnek do všeho ;)
    Krásné dny,

    OdpovědětVymazat
  2. Hani, taky jsem ho párkrát dělala a těstoviny s ním jsou skutečně bezkonkurenční. Opravdu veliká dobrota! U nás je nedaleko lokalita, kde roste, ale chodí na něj davy...
    Měj pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, to moje údolíčko znám naštěstí jen já. Je daleko od lidí a to je dobře, spotřeba tak akorát pro mě:-)

      Vymazat
  3. To musí být dobrota.Ale,nevím kde u nás roste medvědí česnek.
    Hani,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, já taky dlouho hledala to správné místečko. Roste hlavně podél potoků a řek v listnatých lesích.

      Vymazat
  4. Pesto z medvědího česneku je super, když víte, kde ho shánět. Ale tak milovníci už mají tak nějak svoje místa, že? Hlavně je to fajn, že to člověk pak nemusí hledat v obchodech a dávat do papírové tašky na nákup s dalšími věcmi. Protože v obchodě je to už poměrně drahá záležitost, přitom to roste normálně planě.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat