Pampeliškový med

 Pampeliškový med

Suroviny:

* 2 kg cukr krystal
* košík pampelišek (asi 400 hlaviček)
* 2 pomeranče
* 2 citróny
* 2 l vody

Postup:

Nasbírané pampelišky vysypeme na plech a necháme z nich vylézt hmyz. Do hrnce si nalijeme vodu a do ní vložíme pampelišky zbavené od hmyzu. Jeden citrón a jeden pomeranč si nakrájíme na tenké plátky a vložíme do hrnce k pampeliškám. Zbývající citrón a pomeranč si odšťavníme a vylisovanou šťávu nalijeme ke směsi. Přivedeme k varu a povaříme asi 20 minut. Celou směs necháme zchladnout a přes noc umístíme do chladna. Já hrnec dávám do chladného sklepa. Druhý den celou směs přecedíme přes plátýnko do druhého hrnce, přidáme cukr a vaříme na mírném stupni do zhoustnutí. Jak poznáte, že je med dostatečně hustý? Vložte si malý talířek do lednice nebo mrazáku a med na něj zkuste kápnout. Pokud už je konzistence dostatečně hustá, tak můžete med naplnit do vysterilizovaných sklenic a pořádně zatáhnout víčka. Takto už nechte med jen vychladnout. Tak přeju hodně zdaru a v zimě si na něj rádi vzpomenete.








Až se zima zeptá....já budu připravena :-)




 


Komentáře

  1. Krásně nafoceno, krásně nachystáno! Taky jsem ho vařila, když byly děti malé. Mám moc ráda tu vůni, připomíná mi babiččinu kuchyň...
    Haničko, měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, moc děkuju a hlavně za pochvalu fotek, jelikož jsem naprostý amatér. Před dvěma lety jsem dostala k Vánocům vysněnou zrcadlovku Nikon a učím se sama. Letos mi Ježíšek naježil knížku Jak se fotí jídlo, ale zatím nebyl čas:-D tak snad se brzy přiučím.

      Vymazat
  2. Hani, taky jsem kdysi dělávala pampeliškový med i ze smrkových výhonku, byl taky výborný a krásně voněl. Teď už jsem ho dlouho nedělala, mívám včelí a sníme ho docela dost. Každý den ho snídáme na chlebu s máslem. Máš vždycky všechno krásně nafocené, moc se mi líbí tvoje fotky. Měj príma den🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, děkuju a hlavně za pochvalu fotek, jako těžkého amatéra mě to zahřeje:-) a medík ti donesu a nejen ten;-)

      Vymazat
    2. Hani, si moc hodná, dám ti na oplátku nějaké kytky, které se ti budou líbit🥰

      Vymazat
  3. Jéééé, co jsme se ho doma nadělaly))) Byla to specialitka mojí babičky. Ale na květy jsem chodila fakt nerada))) Přeji hezký a poklidný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, taky ho mám spojený s babičkou :-) dělávala ho každý rok, když jsme byli malí a já ho milovala....pak ho začla dělat i mamka a to jsme s bráchama trhali plnou igelitku pampelišek :-D takže chuť pampeliškového medu miluju ze všech medů nejvíc :-) Měj krásný víkend :-*

      Vymazat
  4. Taky jsem ho dělávala když byli kluci malí. Ale teď už dlouho ne. Když vidím Tvoje krásné fotky, skoro mám chuť jít to žluté sluníčkové nadělení na zahradě trhat ....:-) ... I když lenost je taky dar boží, jak říkala moje babička :-).
    Hanka

    OdpovědětVymazat

Okomentovat