Jahodovo-rebarborová marmeláda

Na zahradě mi už roky roste obrovská rebarbora, tak jsem ji konečně zužitkovala a to do marmelády, její chuť mě opravdu překvapila. U nás doma milujeme jahodové marmelády, ale jakmile k nim přidáte rebarboru, tak dostane kyselkavou chuť a za mě je teda lepší než čistě jahodová.

Přísady:

* 700 g jahod
* 300 g rebarbory
* 500 g cukru
* 1 sáček gelfixu 2:1
* 1 ks limetky
* 20 g vanilkového cukru

Jahody si omyjeme a překrájíme na menší kusy, ty větší na 1/4 a ty menší stačí na 1/2. Rebarboru oloupeme a nakrájíme asi na  centimetrové kousky. Nachystáme si hrnec a nejdříve do něj vložíme rebarboru mírně podlitou vodou. Povaříme asi 10 min, než rebarbora změkne a pak přidáme jahody a vše pomačkáme šťouchadlem na brambory a přidáme šťávu z limetky. Povaříme asi 5 min a ke směsi přidáme gelfix smíchaný se lžící cukru, promícháme a vaříme asi 1 minutu a pak přidáme zbytek cukru i ten vanilkový. Povaříme ještě asi 3 minutky, sesbíráme pěnu a plníme do sklenic a zavíčkujeme. Já ještě sklenice cca 15 min sterilizuji v hrnci s vodou.
Vše si předem nachystám a pak už jen sypu a míchám...

Sklenice si před plněním sterilizuju vařící vodou.

Pokud máte raději kyselkavou než sladkou chuť, určitě ji vyzkoušejte.

Popisky si vyrábím ručně

Točený provázek jsem zakoupila v Ikei.

Komentáře