Trnková povidla

 Trnková povidla

Opět nastal čas našeho oblíbeného "valašského ovoce" a to trnek :-) Naši ogaři z nich pochopitelně mají nejradši slivovicu a my hospodyňky z nich pečeme a hlavně děláme povidla. Ta domácí mají krásně rubínovou barvu a s těmi z obchodu se opravdu nedají srovnat. Však ty obchodové nejsou pouze z trnek, ale převážně se k nim přidávají jablka a hrušky. Můj recept není úplně ten tradiční, kdy se povidla dlouhé hodiny vaří v hrnci za neustálého míchání, ale jsou rychlejší, jelikož by se mi nechtělo stát dlouhé hodiny za sporákem. Recept jsem tady už jednou vkládala, tak kdo by ho chtěl vyzkoušet, tak ho nalezne zde. A co vy? Máte nějaký svůj zaručený recept na povidla?







Krásný pozdrav z Valašska.


Komentáře

  1. Haničko, nedělám je časti, nemáme švestku, ale když, tak v troubě.
    Je jasné, že u vás se bez nich neobejdete 😀!
    Měj hezké dny. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D letos nějaké ty trnky byly, tak jsme spokojení a v zimě se budou hodit.

      Vymazat
  2. Hani, povidla dělám taky v troubě, je to paráda, žádné míchání. Akorát, že je dávám na velký pekáč, jinak máme recept stejný. Jsou moc dobrá. Kupovaná, se mi zdá, že jsou ze sušených švestek, jsou skoro černé, ale už jsem je roky neměla. Užívej si krásného počasí a měj se fajn :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško děkuju, musíme si užívat ještě toho teplíčka venku;-)

      Vymazat
  3. Já je nedělám, jen tiše obdivuji)))))
    Hezký víkend. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, děkuju. Jistě jsi si i ty užila krásný víkend, u nás nešel dva dny internet, tak děti měly detox:-D a užívali si pěkně venku krásné počasí.

      Vymazat
  4. To je škoda, u nás aspoň nějaké byly, ale dva roky zpět taky bída.

    OdpovědětVymazat
  5. Hani, u nás dělá tu úmornou klasiku mamka. Já na to nemám trpělivost. Doháním čtení a máš jeden příspěvek chutnější než druhý. Ach, ty borůvkové knedlíky, ty bych si dala.
    Měj pěkné podzimní dny. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, no právě:-) tak proto dělám tu zrychlenou verzi a za mě tedy chutnější. Jinak borůvky jsou moje slabost už od dětství:-)

      Vymazat

Okomentovat