Marinované krevety s chilli a bazalkou

 Marinované krevety s chilli a bazalkou

Suroviny:

* 600 g nevařených a neloupaných krevet
* 400 ml zeleninového vývaru
* 2 hrsti nasekané bazalky
* 24 ks cherry rajčat
* 12 stroužků česneku
* 2 menší chilli papričky
* šťáva z 1/2 limetky
* olivový olej
* 2 ks šalotky
* pepř
* sůl

Postup:

Krevety si necháme rozmrazit. Já kupuju mražené v Lidlu, jelikož u nás je problém sehnat čerstvé a ty, co nabízejí čerstvé, jsou většinou zamražené už na lodi a pak rozmražené. Takže volte raději ty zamražené. Krevety zbavím hlaviček a oloupu kromě ocásků. Hlavičky a skelety krevet si dám bokem. Pomocí ostrého nožíku si udělám řez podél hřbetu a vytáhnu střívko. Takto očištěné krevety si propláchnu ve vodě a namarinuju olivovým olejem, šťávou z limetky, posekanou 1/3 bazalky,  1/3 chilli papriček, solí, pepřem a čtyř prolisovaných česneků. Krevety nechám marinovat alespoň hodinu, ale čím déle necháte marinovat, tím lépe.

Na olivovém oleji si orestuju jednu pokrájenou šalotku a přidám k ní čtyři stroužky česneku pokrájených na plátky. Pak přidám propláchnuté hlavičky a skelety krevet a podleju zeleninovým vývarem. Přidám 1/3 bazalku, 1/3 chilli, osolím a opepřím. Vše povařím asi 10 minut a zredukuji na polovinu. Hotovou šťávu přecedím přes jemný cedník a vše ostatní vyhodím.

Na pánvi si rozehřeju olej a na něm orestuju namarinované krevety. Jakmile zrůžoví a zkroutí se, tak je vyndám z pánvičky a do základu vložím druhou pokrájenou šalotku a zbylý česnek na plátky. Zarestuju a vložím cherry rajčátka. Chvíli povařím a zaliju připravenou zredukovanou šťávou. Přidám zbývající chilli papričky a bazalku. Poté vložím zarestované krevety, osolím a opepřím podle chuti. Hotové krevety podávám s lehkým zeleninovým salátkem a bagetkou.










 Dobrou chuť!




Komentáře

  1. Tak tu sedím s ranní kávou a myslím na letní večer, na stůl na břehu moře, na lehce perlivé víno a úžasné krevety... Díky tobě je vyzkouším i doma, i když máme zrovna na zahradě sníh.
    Hani, ráda se nechám inspirovat. Děkuji a přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, děkuju a ty jsi mi zas připomněla Chorvstsko....ach těším se až si tam zas dám mé milované krevety:-)

      Vymazat
  2. Já jsem asi divná, ale nějak se nemohu s určitými mořskými plody popasovat. Nelíbí se mi vizuálně a tím to asi je.
    Syn to nemůže pochopit, protože když jsou se snachou na dovolené u moře, tak ochutnávají všechno možné.
    Už hotové na Tvých fotkách vypadají dobře a věřím, že i výborně chutnají, jenže ....... :-))) No jsem prostě divná.
    Hezký sobotní podvečer, Hanko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, určitě by ti chutnaly:-) No třeba, kdyby ti je někdo pokrájel na kousky a neřekl ti, co to je, tak bys je zblajzla:-D

      Vymazat
  3. Vypadá to nádherně....pastva i pro oči)))) ale já bohužel ty krevety nějak nedávám. Asi se ochuzuji o gastrozážitek, viď?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, dlouho jsem hledala recept podobající se skvělým krevetám z místní restaurace a nakonec jsem jeden překopala k obrazu svému. Výsledek mě opravdu překvapil, jsou mňáám:-D jo určitě se ochuzuješ o takovou dobrotu, ale třeba jim ještě přijdeš na chuť;-) mě taky nelákaly třeba chobotnice, kdysi jsem ochutnala a byly jak guma a pak u moře si je dal můj chlap a byly luxusní. Hold při těchto mořských potvorách musí člověk narazit na kuchaře, který to ovládá a pak zachutná;-)

      Vymazat
  4. Hani, to jsi mě kápla do noty ! Krevety miluju ! Taky kupuju mražené v Lidlu, jiná volba tady asi není. Ale nejradši mám čerstvé. Recept si uložím, díky za inspiraci. Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, děkuju. Určitě vyzkoušej, já si je překopala k obrazu svému. Samozřejmě až budu mít čerstvé bylinky na zahrádce, tak jich tam dám víc;-)

      Vymazat
  5. Hani, já mám krevety ráda, jako jediná u nás v rodině. Právě nějaké mám v mrazáku, není to sice ono, ale i tak díky za inspiraci.
    Pěkný nový týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, určitě budou taky dobré, jen na tento recept jsou třeba ty hlavičky a krunýře;-)

      Vymazat
  6. Odpovědi
    1. :-) už se těším až je zase udělám. Tohle byla premiéra.

      Vymazat

Okomentovat