Návrh mé vysněné kuchyně

 Návrh mé vysněné kuchyně

Slíbila jsem vám, že vám sem vložím svůj návrh na mou budoucí kuchyň a tak jsem vše vyštrachala ať se můžete mrknout a třeba mi s něčím poradit. Celý návrh jsem měla uložený v plánovači Ikea a dnes, když jsem z něho chtěla postahovat fotky, tak jsem se zděsila, že tam není. Tak jsem volala na infolinku, co se stalo? A bylo mi řečeno, že aktualizovali program a tudíž už tam návrh nemám....:-( no ještě, že mám vše vytisklé a něco jsem si z počítače ofotila, když návrh vznikl. Hold netušila jsem tehdy, že přijde nějaká korona a vše se tak protáhne. Naštěstí mi paní řekla, že až budu vše chtít hodit do jejich programu, tak mi objedná schůzku v Ikei a vše mi tam už bezplatně vloží, jelikož prvotní návrh byl zpoplatněný na 1.tis., který vám odečtou při odběru kuchyně. A když jste zdatní v těchto programech, tak si vše můžete udělat doma sami v jejich plánovači. To jsem se tehdy naučila a navrhla jsem kuchyňku tchýňce na vejminek, ale mám strach, že jsem to už po 2 letech zapomněla:-D No neva...až bude vše reálné, tak mi v Ikei pomůžou. 

Prvotně vše začalo papírem a tužkou...naměřit rozměry místnosti a taky mi byly velkým pomocníkem Ikea katalogy-průvodce plánování kuchyně, kde naleznete veškeré skříňky s rozměry, úchytky, spotřebiče a vnitřní uspořádání skříněk. Takže vše jsem si nejdřív nakreslila tužkou, abych případné změny mohla gumovat :-D a že jich bylo a ještě určitě bude. Nejsem si jista dodnes typem úchytek a taky obkladem. Teda určitě chci vzhled těch starých cihel, ale nevím zda je obložit až ke stropu nebo jen do výšky digestoře? No a taky za ty dva roky, co uběhly už si tak nejsem úplně jistá tou šedou. Jelikož tím, jak se pořád kochám na pinterestu fotkami kuchyní, tak zase přemýšlím zpět o bílé....hlavně proto, že to naše rohové okno směřuje na severozápad a to druhé na západ, tak v kuchyni nemám zas tolik světla. A když si vzpomenu na původní kuchyň po předchozích majitelích, kdy dvířka byly z tmavého dřeva, tak místnost působila dost tmavě. Kdo by chtěl mrknout, tak najde zde vzhled úplně prvotní kuchyně. Časem jsem u ní vyměnila alespoň dvířka a pracovní desku a místnost se tím dost prosvětlila. Další, co nebude v budoucí kuchyni, je jídelní stůl. Sice u něho sedávám při vaření a občas u něho někdo pojí, ale máme přece jen jídelní stůl v jídelně hned vedle, tak jen zabírá zbytečné místo a co uberu na vrchních skříňkách nad varnou deskou, tak zase přibudou skříňky na místě, kde teď stojí stůl. Na podlahu bych chtěla dlažbu a pokud to bude možné, tak bych ji chtěla mít vyhřívanou, jelikož budu muset zrušit topení pod oknem, tak aby se místnost v zimním období vytápěla alespoň tímto způsobem. Musím říct, že je to dost příjemné, jelikož jsme podlahové topení zvolili do vejminku pro tchýňku. Co se týče světel, tak určitě chci zabudovat do stropu bodovky, ale přeci jen bych chtěla umístit dvě závěsná světla nad dřez a pracovní plochu u okna. Prosklené skříňky budou osvětlené (ty mám i ve stávající kuchyni) a taky bych chtěla osvětlil některé šuplíky při otevření, tak jak to mají v Ikei. Nejvíc se však těším na nový dřez....to se bude umývat s radostí při pohledu z okna :-D Samozřejmě už mám naplánované i vybavení skříněk a šuplíků a všechny ty možné vychytávky, jako jsou otočné police v rohové skříňce. Vlevo od umyvadla bude myčka, která má být vždy u dřezu....přece nebudete předmyté nádobí vláčet přes půl kuchyně. Teď mám myčku vpravo vedle dřezu, takže bude zapotřebí přetáhnout vodu a odpad pod okno, ale máme šikovného vodaře a ten vše zvládne. No a snad i my, i když jsem se při poslední návštěvě Ikey zděsila, kolik jim jen chybí zboží....jednak korona krize a jednak vše způsobila i ta uvízlá loď v průplavu. Dříve se stávalo jen ojediněle, že něco nebylo skladem a tak mě děsí myšlenka, že bude chybět spoustu komponentů ke kuchyni a nakonec bych tak vše musela svěřit stolaři a vše by se zas protáhlo a prodražilo. Tak co vy na to? Líbí? A šli by jste do bílé nebo šedé? Za všechny tipy a rady předem děkuji.

Moje stávající kuchyň...

Žula je sice nesmírně praktická, ale příští pracovní deska bude dubová...

Budoucí pracovní deska půjde až oknům, tak že nebudou zvlášť parapety, ale bude vše v jedné rovině...

Vše začalo papírem a tužkou...

Na této straně se toho tolik nezmění, jen jsem prohodila spotřebiče s lednicí, která bude hned vedle pracovní plochy...

Tady zmiznou horní skříňky a varná deska oproti minulé bude více vpravo...

Moji velcí pomocníci při plánování...

A tady už náhled v plánovači...omlouvám se za kvalitu, ale když mi zmizl 3D návrh ze stránek Ikea :-(...

Ještě, že jsem alespoň něco ofotila při tvorbě...

Návrh není úplně 100%...například ty okna a chybějící parapet neboli linka protáhlá až oknům...

Nejvíce se těším na ty prosklené skříňky mezi okny...tam budou mé poklady a příbory. A že jich mám :-D


Pro představu v reálném provedení, původně jsem chtěla i ten bílý obklad, ale to by bylo pro mě peklo, když vařím na plynu...

Tady pro představu sklo za varnou deskou, tak aby šlo sundávat a čistit, aby se nezanesly ty cihličky...

Různé vychytávky do šuplíků...

Nějakou takovou dlažbu bych chtěla...

A nebo takovou...


Takové budou zásuvky a vypínače...

Alespoň dvě tyto světla bych chtěla umístit v kuchyni...

Tak co? Bílá nebo šedá?


Komentáře

  1. Hani si moc šikovná, krásně sis to navrhla. Mně by se líbila bílá kuchyň. Budeš to mít krásné, ale moc se mi líbí i tvoje současná kuchyň. Přeju ti, ať všechno klapne a brzy se dočkáš. Měj se krásně :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, moc děkuju:-) No právě ta bílá mi zas vrtá hlavou. Jo současná je taky pěkná na pohled, ale věř, že po 20letech už odchází panty a skříňky nejsou tak praktické jako ty šuplíky:-)

      Vymazat
  2. Hani,to je krása.To mě vždy bavilo,zařizovat a nebo měnit byt.Stará kuchyň je krásná a novou bych si nechala udělat bílou.Mám ráda bílý nábytek a líbí se mi kuchyňské linky,kde je okno jejich součástí.
    Když to vidím,jak plánuješ,tak se těším až se syn konečně odstěhuje a budu stěhovat,měnit a nakupovat.
    Tak přeji,ˇať se správně rozhodneš a kuchyň bude podle tvých představ.Přeci jen v ní trávíme hodně času

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, moc děkuju za názor a jsem ráda, že mě i vy utvrzujete zpět k té bílé. Přeci jen je to nadčasová barva. Teď už jen aby se to přeneslo z papíru do reálu:-) Budu se těšit i na tvé proměny. Já bych taky furt něco měnila:-D

      Vymazat
  3. Určitě bílá je bílá. Když ono ale je docela těžké se rozhodnout. Ony kuchyně i v jiném barevném provedení vypadají dobře :-). Ale já nepochybuji, že Ty se rozhodneš pro to pravé. Máš vkus, vše u Tebe má šmrnc. Takže držím palce.
    Klidný den, Hanko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Hani, to je těžké rozhodování. Sama jsem narozená ve znamení vah a tak mi to často dělá problém se rozhodnout... Obě barvy jsou dobré, já sama mám kuchyň v babičkovském stylu v bílé, spíše vanilkové barvě, jsem spokojená a měnit ji nechci, vše funguje jak má. Kamarádka má právě šedou z Ikea a taky se mi moc líbí. Ale Ty to určitě vymyslíš dobře. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, jak to tak vypadá, tak zvítězí bílá. No ještě je čas se rozhodnout;-)

      Vymazat
  5. Hani, už teď máš kuchyň hezkou, ale chápu touhu po změně.
    Dřez pod okny mám. Před cca 20 roky mi skoro každý řekl, že to je jako z amerického filmu. Já ten výhled do zahrady miluji. A u dřezu stojí nakonec nejeden návštěvník :o)
    Moc se mi líbí styl dlažby, kterou si přeješ a vychytávky do zásuvek.
    Ty bílé "cihličky" mám za linkou naše Terka, ale vaří na sklokeramice...
    Přejí hodně sil, teď tyhle akce nejdou úplně hladce.
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, přesně jak píšeš dřez bude jak v americkém filmu:-D už se na to těším:-)

      Vymazat

Okomentovat