Moje kuchyň

Moje kuchyň

Dnes bych vás chtěla pozvat do mého království, kde vařím, peču, zavařuji a vlastně trávím dost času. I když kuchyň na první pohled vypadá jako nová, tak tomu tak není. Má už 20 let, ale když jsme dům před patnácti lety koupili, tak byla jiná, i když veškeré korpusy zůstaly původní. Obklad na zdi byl z kachliček, deska lamino a dvířka z třešňového dřeva, vykládané tmavě zelenou. Prvně jsem ji přelepila alespoň červenou samolepící fólií, jelikož jsem si tehdy ujížděla na červené a můj muž udělal žulový obklad a desku. Ale po čase mi kuchyň stále přišla dost tmavá a když nám odešla stará lednice a myčka, tak jsme se rozhodli koupit vestavěné spotřebiče a nechat si udělat od stolaře nová bílá dvířka. Takzvaně jsme udělali hodně muziky za málo peněz a kuchyň se dost prosvětlila, ale stále jsem nebyla spokojena s korpusy, že jsou s tmavšího dřeva a tak jsem si koupila bílou samolepící fólii s fládrováním a celou kuchyň jsem oblepila. No nejhorší bylo oblepování uvnitř osvícených skříněk, ale výsledek stál za to a když pak přišla návštěva, tak jéé vy máte novou kuchyň :-) Kuchyň už mi dost posloužila a vzhledově se mi líbí, ale mám už naplánovanou novou, která se měla realizovat loni, ale kvůli tomu, že jsme uvízli v Africe a pak tu bylo vše zavřené, tak se vše odsunulo a ještě se nám naskytl vedlejší pozemek ke koupi, takže nová kuchyň na čas ustoupila, ale snad se brzy dočkám té mé vysněné s novými šuplíkovými mechanismy. U té mé mi co chvíli zůstane viset šuplík v ruce nebo odejde pant a navíc to přehrabování ve skříňkách je hrozné. U nové chci jen šuplíky s pořadači, koše na tříděný odpad, podsvícené šuplíky....Tak zatím se pojďte pokochat tou mou letitou a podívat se, jak v ní šel čas :-) 


Tak pojďte dál...

Vítejte v mém kuchyňském království.

Spotřebiče mám z Ikey a jsem opravdu spokojená.




Baterii jsem si taky vyměnila, tahle je z Ikey.

Tak tady trávím většinu svého času. Původní černou varnou desku jsem taky vyměnila.


Dnešní pečení a v nové kuchyni tady bude porcelánový dřez ať se při mytí nádobí můžu kochat pohledem z okna :-)

Tento stůl v nové kuchyni už nebude, namísto toho se linka protáhne až ke zdi.

V prosklených skříňkách mám sklo a porcelán.

Tady z mé starší sbírky GG kdy jsem si ujížděla na červené.

Tak takto vypadala kuchyň před patnácti lety, když jsme dům koupili.

Po myčce byla jen díra a lednice nebyla vestavěná.

Po mém zásahu na červeno...a nový žulový obklad, sokly a pracovní deska

I podlaha byla jiná než je dnes.

Tady už po výměně dvířek, ale zbytek zůstal hnědý, než jsem vše oblepila do bíla.

Tak na shledanou a snad brzy v nové kuchyni.


Komentáře

  1. Jako dvacetiletá rozhodně nevypadá. Ale chápu ; že se těšíš na novou. Já mám šedou minimalistickou. Mám tam co nejméně věcí. Nebaví mě uklízení)))))
    Nám korona zabránila v rekonstrukci dvacetileté koupelny. Už se taky těším na proměnu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi taky chci světle šedou s žádnými poličkami, jen jednu na zdi na věci, které používám. Jde mi taky i o úklid, ale hlavně o praktičnost kuchyně. Vrchní skříňky téměř nebudou. Mám návrhy, tak někdy vložím;-)

      Vymazat
  2. Hani, z těch tří variant, kterými prošla Tvoje kuchyň se mi nejvíce líbí určitě ta současná, bílá varianta. Já jsem dělala takovou menší změnu v kuchyni vloni. Měla hnědou barvu, která mě už nebavila, ale byla zachovalá, nezničená. Tak jsem si nechala jenom přetřít dvířka na bílo - vanilkovou a následně odřít,aby vypadala staře. A moc jí to prospělo, celá kuchyň se rozsvítila. Bočnice jsem nechala hnědé a vypadá to dobře. Letos chci dokoupit starou kredenc z antiku, toužím po ní léta, ale potřebuju určitý rozměr a tak hledám. Jsem zvědavá na Tvoji změnu. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni já to právě taky tak brala, že je ještě dobrá, tak jsem jen renovovala, ale vnitřní vybavení a panty už fakt odcházejí a vše je rozviklané. Tak snad se dočkám letos :-)

      Vymazat
  3. ahoj Hani!ta kuchyně je náhodou krásná..Já jsem se vždycky blé barvy bála,ale vidím,že to jde.Já mám kuchyň barvy bahenní dub,mám ji hodně ráda,je to moje láska,kde trávím nejvíc času.I když je malinká,miluju to tady.Přeju pěkný večer!Zdena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni je pěkná, to si opravdu nestěžuji, ale už v ní odchází dost věcí a není tak praktická a hlavně jsem si vždy přála kuchyň podle mě, každý šuplík, kde co budu mít. Už ted vím v jakém šuplíku co budu mít a starou ještě prodám a udělá někomu radost;-)

      Vymazat
  4. No, asi nebude překvapením, že se mi poslední, bílá varianta líbí nejvíc. Tak už začínám maličko uvažovat o nové, ty možnosti v současné době jsou skutečně někde jinde, než před 20ti roky.Šupllíky mi jezdí pořád dobře, ale taky bych jich chtěla daleko víc než klasických skříněk.
    Haničko, měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli přesně tak, možnosti jsou úplně jinde a člověk pak vaří s úsměvem, ještě když tam člověk tráví plno času jako teď při dětech doma.

      Vymazat
  5. Hani, máš nádhernou kuchyň. Tu starou variantu si sice hezky vylepšila červenou, ale na tu bílou nemá. Věřím, že chceš novou, že už ve staré lecos nefunguje, jak by sis představovala. Mám kuchyň obyčejnou malinkou a asi to v ní už doklepu :-) Můj Pepan je toho názoru, že co ještě trochu slouží, tak proč to měnit :-( Tak se aspoň ráda pokochám jinde. Už mi taky došlo, kdo ve vašem domě původně bydlel, syn mých skoro sousedů :-) Měj se moc hezky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško to slyším doma furt....však je ještě dobrá, už ji mám slíbenou pět let. No chlapi jsou spíš na auta, kuchyň je nezajímá...

      Vymazat
  6. Moc hezká kuchyň. Trochu jako když jsem se ocitla u mojí kamarádky :-).
    Změna je život. I když v naší kuchyni se s nějakými velkými změnami výhledově
    nepoočítá.
    Měj pěkné pondělní odpoledne !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani děkuji, vzhledově se mi teď taky moc líbí, jen funkčně mě někdy vytáčí, jak furt něco opravuji.

      Vymazat
  7. Hani, ve tvé kuchyni je vidět, že méně (barev) je více. Musela to být hrozná práce s tím lepením fólií, ale je to útulnější.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitiško, hlavně se celý prostor prosvětlil a cítím se v ní lépe. Lepení byla piplačka, ale stálo to za to:-) a nikdo to nepoznal, každý si myslel, že mám novou kuchyň:-D

      Vymazat
  8. to je teda přeměna..moc se povedla,do nové by se mi ani nechtělo..Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Světluš, děkuji, no ani mě se do té nové moc nechce, když si představím ten čurbes....tak uvidím, třeba to s ní ještě chvíli doklepu a pak bude návrh ještě úplně jiný:-D

      Vymazat
  9. Hanko, krásná a čistá přeměna, moc se mi líbí, hezké dny

    OdpovědětVymazat
  10. Musím se přidat k předešlým komentářům, ta bílá je vážně skvělá, líbí se mi moc. My máme kuchyňku malou, bydlíme v paneláku, ale já jsem s ní spokojená. Také už to v ní zřejmě doklepu, doma jsme už jenom dva, a tak nám to stačí. Moje návštěva byla náhoda, ale určitě to nebyla návštěva poslední. Moc zdravím 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jée Evičko, moc děkuju. No na novou ještě čekám, vše mi překazila korona, ale návrh už mám hotový;-) a děkuju za návštěvu.

      Vymazat

Okomentovat