Domácí chleba

V mém okolí neznám žádnou kvalitní pekárnu, ve které bych koupila, tak výborný chleba, jako ten můj , který už dělám léta. A je pravda, že u nás nikdy nezůstane ani kousek a většinou se sní ještě v ten den, kdy ho upeču. A pokud i vy chcete vyzkoušet jednoduchý, ale výborný chleba, nemusíte zoufat, je to naprosto jednoduché a bez žádné pekárny na chleba. Stačí vám trouba, kterou máte všichni doma. Já si na jeho výrobu pořídila ošatku a jednu mi udělala ze slámy moje nejlepší kamarádka Pavlínka, které za ni moc děkuji.

Suroviny:

* 300 ml vody
* 300 g chlebové žitné mouky
* 200 g hladké mouky
* 2 lžičky cukru krystal
* 2 lžičky soli
* 2 lžičky kmínu
* 1 kostka droždí

Postup:

Do misky si naleju 300 ml vlažné vody, do které si rozdrobím droždí, přidám cukr a lžičku hladké mouky a počkám až mi vzejde kvásek. Mezi tím si navážím mouku, kterou proseju a přidám do ní sůl a kmín. Až vzejde kvásek, tak ho přidám k mouce a uhnětu těsto. Já ho dělám v mém milovaném robotu od Kitchen Aidu s hnětacím hákem. Ošatku si vysypu moukou a do ní si udělám pěkný bochánek z těsta, zakryju utěrkou a dám tak na hodinu kynout na teplé místo. Na plech si dám pečící papír a vykynuté těsto na něj opatrně překlopím. Do misky si dám trochu vody, kterou osolím a touhle vodou pomašluju chleba, pokmínuju ho a posypu ještě na povrchu hrubozrnnou solí. Do předehřáté trouby vložím plech a peču na 190°C asi 45 min. Každá trouba však peče jinak, tak si ho pohlídejte, případně nechte péct déle. Já po vytažení z trouby chleba znovu pomašluju osolenou vodou pro lepší kůrčičku.


Těsto nechám kynout v pomoučené ošatce.

Pak opatrně překlopím na plech.

Krásně voňavý a křupavoučký...

Komentáře