Paela

Dnes bych vás ráda naučila španělskou paelu, kterou jsem se ve Španělsku naučila od místní paní jménem Lola. Paela je jejich národní jídlo a každá rodina má svůj zaručený recept. Tuhle si s oblibou dělali na pláži s celou rodinou na ohni a mě natolik uchvátila, že jsem poprosila o recept a byla jsem i přizvána k vaření. Já jsem si trošku recept poupravila, jelikož všechny mořské plody nemám ráda, ale miluju krevety a tak tam dávám jenom je.

Potřebné přísady:

* 225 g krevet (nejlépe vyloupaných)
* 300 g kuřecího masa (já dávám stehenní)
* 1 větší cibule
* 4 lžíce panenského olivového oleje
* 4 ks bílé papriky
* 3 rajčata (můžete dát i malé cherry rajčata)
* 5 stroužků česneku
* 3 lžíce koření kari
* 1 lžíce soli
* 1 lžíce pepře (já používám 3 barevný v mlýnku)
* 3 ks bobkového listu
* 7 lístků bazalky
* 1 snítku libečku
* 1 snítku smilu italského (česky kari koření, které mi roste na zahrádce)
* 3 ks natě z cibulky
* 1 hrnek rýže arborio
* 2 hrnky vody

Postup:

Veškeré suroviny si napřed nachystám a pokrájím. Cibulku na drobno,česnek na plátky, rajčata na měsíčky, papriku na plátky, maso na kostičky a veškeré bylinky na drobno. Španělé používají k přípravě paely velké pánve, ale mě se nejvíce ověřil můj litinový hrnec, ve kterém se mi nic nepřipálí. Olivový olej si rozpálím a vložím na něj cibulku, kterou zarestuju a pak přidám na minutku česnek a pak vložím osolené a opepřené kuřecí maso, které také zarestuju. Pak přidám papriky, rajčata a bobkový list a nechám chvíli změknout. Poté vložím hrnek rýže a k němu 2 hrnky vody. Následně přidám veškeré koření: kari, bazalku, libeček,nať cibulky, nať kari a nakonec vložím krevety. Vše důkladně promíchám a nechám pod pokličkou vařit cca. 15 min než změkne rýže a nasaje do sebe tekutinu. Během vaření párkrát promíchám. Přeju všem Dobrou chuť neboli Buen apetito!

Veškeré suroviny si předem nachystám.



Já vařím paelu v litinovém hrnci, ve kterém se mi nic nepřichytí.

Výborné jídlo z jednoho hrnce pro letní dny.

Buen apetit!


Komentáře