Ruské ořechy

 Ruské Ořechy

Přísady na těsto:

* 600g hladké mouky
* 200 g cukr moučka
* 1 vanilkový cukr
* 200g másla
* 2 vejce
* 1 lžíce jedlé sody
* 1 lžíce octa

Přísady na náplň:

* 350 g másla
* 1 karamelové salko

Postup:

Rozšleháme vejce s cukrem a pak si dáme na lžíci sodu, kterou zakápneme octem a vmícháme do směsi. Přidáme vanilkový cukr a za stálého šlehání přidáváme postupně rozpuštěné máslo. Poté po trochách přidáváme mouku, také za stálého míchání šlehače. Já vše dělám svým Kitchen Aidem a až je těsto hotové vložím ho na chvíli do lednice. Poté z těsta válím kuličky o průměru cca 1cm a vkládám je do formy na ruské ořechy potřené troškou sádla, aby se nelepily. Já vše peču na plynovém sporáku cca 2minuty z každé strany, ale záleží jaký máte sporák, tak je dobré nakouknout dovnitř, aby se ořechy nepřipekly. Poté si udělám náplň opět ve šlehači. Máslo nechám předem změknout, vložím do šlehače a prošlehám ho a poté přidám salko a vše nechám důkladně prošlehat. Krém vložím do lednice, aby nebyl tak měkký a poté jim plním a spojuji ořechy.

Tento recept dělám už přes deset let, kdysi jsem na něj narazila u jedné staré známé a do té doby jsem tohle cukroví neznala a tak jsem si vyptala recept. Co bylo však nejtěžší, tak sehnat tu sklapovací formu na ruské ořechy. V ČR ať jsem hledala kdekoliv a brouzdala na internetu, tak jsem ji nikde nesehnala až se mi poštěstilo ji najít na polském Aukru. Cena na české koruny byla asi 800,.Kč, ale tenkrát jsem nedisponovala žádným účtem, takže balík na dobírku z Polska mě vyšel asi na 600,-Kč, takže mě forma vyšla na docela dost peněz, ale vůbec jsem nelitovala. Já peču na plynovém sporáku, takže na indukci by jste je určitě neudělali, ale s elektrickým sporákem si myslím, že by neměl být takový problém. Tohle cukroví nám strašně moc chutná a když přijde návštěva, tak chce hned recept, no v něm problém není, ale spíše v sehnaní téhle formy.
Naše milované ruské ořechy.

V detailu...

Těsto a forma na pečení ořechů.


Sporák si obložím alobalem, jelikož sem tam vykape tuk a špatně se to potom čistí.

Už hotové skořápky uřechů.

Naplním a spojím je krémem.

Přeju dobrou chuť a krásné Vánoce.



Komentáře

  1. Mňam ; to musí báječné chutnat. Forma je skvělá. Přeji příjemné vánoční těšení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi děkuji jsou výborné, na balkon nám na ně chodí "veverka" moje dcera:-D a pak"Mami to já ne" :-D přeju ti taky krásné vánoční těšení.

      Vymazat
  2. Tak tohle curkoví vůbec neznám. A protože máme indukci, tak o něm ani nebudu přemýšlet :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D Stáni, tak třeba na ohni by to šlo vyřešit:-D ale je fakt jedinečné a výborné:-)

      Vymazat
  3. Ořechy vypadají nádherně, nikdy jsem takovou formu neviděla. Vůbec se "veverce" nedivím, že neodolá :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Haničko, musí být dobrota! Už jsem tu formu někde viděla (asi někde na IG), ale netušila jsem, na co je dobrá...
    Sama o sobě je moc hezká!
    Děkuji za krásnou reportáž z tvé adventní kuchyně a přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli moc děkuji a ještě víc za dnešní překvapení od pošťáka....balíček mě pohladil na duši. Nečekala jsem nějakou odezvu za můj balík...moc děkuji :-*

      Vymazat
  5. Hani, díky za receptík. Ta forma je úžasná, to jsem ještě nikde neviděla :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti děkuji, já právě do té doby, než jsem je ochutnala jsem tuhle formu nikdy neviděla a od té doby také ne...každý na mě vždy hledí, kde jsem k tomu přišla. Asi to bude nějaká ruská specialita:-)

      Vymazat
  6. Tak tento recept neznám. A formu jako takovou jsem ještě neviděla. Ořechy vypadají naprosto skvěle.
    A že i tak chutnají dokazuje návštěva na balkóně. :-)
    Vánoce jsou už skoro tady ! Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani děkuji, jsou opravdu moc chutné, vypadá to, že nějaký ten oříšek do Štědrého dne zbyde:-)

      Vymazat

Okomentovat