Jelení ragú

 Jelení ragú

Suroviny:

* 1 kg jeleního masa
* 1 celer
* 3 mrkve
* 1 větší cibule
* 6 stroužků česneku
* 140 g rajčatového protlaku
* 1 l zvěřinového vývaru
* 3 lžíce oleje
* 1 lžíce mleté červené papriky
* 1 lžíce mletého kmínu
* 4 bobkové listy
* 6 kuliček celého pepře
* 6 kuliček nového koření
* 6 kuliček jalovce
* pepř
* sůl

Postup:

Maso si nakrájíme na menší kostky, já použila ořez z kýty. Je důležité maso pořádně očistit a odblanit. Celer a mrkev si nakrájíme na kostky a cibuli nadrobno. Česnek si oloupeme a nakrájíme na tenké plátky. Do hrnce si nalijeme olej, který necháme rozehřát a na něm si orestujeme cibulku. Až cibule zesklovatí, tak přidáme maso a necháme zarestovat. K masu poté přidáme pokrájenou mrkev a celer a restujeme společně s masem. Směs osolíme, opepříme a přidáme mletou papriku a kmín. Promícháme a přidáme rajčatový protlak, česnek, bobkový list, kuličky jalovce, pepře a nového koření. Vše důkladně promícháme a zalijeme vývarem. Hrnec přiklopíme pokličkou a necháme zpozvolna dusit 2 až 3 hodiny nebo do změknutí masa. Směs občas promícháme a kdyby se ke konci odpařilo více vývaru, tak podlejeme podle potřeby, aby se nám směs nepřipálila. Hotové ragú můžete podávat jen tak s chlebem nebo třeba s bramborovou kaší.


Veškeré suroviny si napřed nachystám.

Jelení maso je moc zdravé a obsahuje velké množství železa.



Přeju všem dobrou chuť!


Komentáře

  1. Jééé měli jsme v neděli na narozeninové oslavě syna. Přiznám se; že jsem večeři objednala v restauraci )))Ragú bylo výborné s bramborovými plackami )))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, je to dobrota:-) to jste měli luxusní večeři;-) mám štěstí, že mám souseda myslivce:-)

      Vymazat
  2. Jelení jsem nikdy nejedla ani nedělala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je třeba to napravit;-) už ta představa, že se jelen pásl celou dobu někde v lese...žádná chemie...jen to nejlepší z přírody:-) je podobné hovězímu a steaky chutnají něco mezi masem a játrou. Opravdu dobrota, když ho člověk řádně odblaní.

      Vymazat
  3. Haničko, souseda - myslivce ti tedy trochu závidím. Momentálně nemám žádný zdroj na zvěřinu a občas si ji dám moc ráda. Tvé ragú vypadá dokonale, hned bych ochutnala!
    Přeji příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, děkuji. Soused chová i včeličky, tak mám od něj i výborný med:-) zítra bude guláš. Hold teď pořád vyvyřuju, jak jsou děcka doma.

      Vymazat
  4. Hani, měla jsem z jelena akorát guláš, tohle jsem ještě nejedla. Mňam, vypadá to krásně :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, guláš budu vařit zítra a hledám nové recepty. Mrazák je plný, tak ať zkusím i něco nového.

      Vymazat
  5. Jelení maso jsem ještě nejedla . Nedávno jsem však dělala kančí guláš a z dětství si pamatuji,že mamka dělávala srnčí na smetaně. Jako dnes vidím jak u nedalekého řezníka visela srnka ještě s větvičkou.
    Hezkou zimní neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, určitě vyzkoušej, jak budeš mít možnost. Přeju krásnou zasněženou neděli.

      Vymazat

Okomentovat