Švrdlák z vánočního stromku

 Švrdlák z vánočního stromku

Tak jako každý rok jsem si ze špičky vánočního stromku udělala švrdlák. Budu tvořit ještě jeden, jelikož jsem si uřezala dvě patra. Pokud si ho chcete vyrobit i vy je to úplně jednoduché. My míváme jedličku a když ji po Třech králích odstrojím, tak si uřežu špičku stromku, větve pokrátím a nechám ji proschnout na topení. Jakmile proschne, tak nožíkem zbavím kůry až na dřevo a pak už jen smirkovým papírem obrousím.
Hotový švrdlák...

Pokrácená špička stromku se nechá uschnout ať v ní není lepivá míza.


 Tak a můžeme švrdlat:-)


Komentáře

  1. Milá valašská hospodyňko! Vrátila si mě zpět o... no ani to nebudu počítat. Takovou kvedlačku jsme dělali kdysi ve škole. Ano, u nás se kvedlačka. Švrdlák je moc hezké slovo :o)
    Přeji příjemný zbytek neděle a ať to hezky švrdlá!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuju, že jsem probudila vzpomínky ze školy:-) taťka ho dělal každý rok po Vánocích a tak mi to zůstalo. Dnes jsem bourala 18kg masa t jelena celé odpoledne, tak budu vařit bašty:-) dnes byly jen rychlé steaky.

      Vymazat
  2. Když jsem začala kdysi dávno učit , tak to děti každoročně vyráběly po Vánocích ve škole )))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji, je zajímavé, že spoustu z vás je dělali ve škole:-) že by to bylo v osnovách:-D pěkný zbytek neděle.

      Vymazat
  3. Hani, to jsme vyráběli ve škole, kde jsou ty časy.
    Jak tak čtu, tak má na švrlák ze stromečku vzpomínku každý :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuška děkuji, zřejmě byl švrdlák součást výuky, jak zjišťuji:-) přeju krásný zbytek neděle.

      Vymazat
  4. Hani, hezká recyklace. My to ve škole nevyráběli, a nebo si to už nepamatuju...Ale prima nápad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, děkuji, mám ráda recyklace všeho druhu a byla by škoda stromek vyhodit. Škoda, že není poblíž ZOO, že bych ho donesla zvířátkům:-)

      Vymazat
  5. Nemohu pochopit, že toto neznám. Stromeček máme odstrojený a ještě je dole na zahradě odložený.
    Tak to zkusím. Líbí se mi to jako dekorace :-).
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, jsem ráda, že jsem tě inspirovala:-) mám je i jako dekoraci v kuchyni.

      Vymazat
  6. i já ho mám,každým rokem..super,Sv.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat