Výlet na Pustevny za sněhem

 Výlet na Pustevny za sněhem

Dnes jsme si udělali výlet za sněhem, když u nás v nížinách to vypadá spíše na jaro...sice my měli to štěstí, že když poprvé napadlo, tak u nás sníh vydržel aspoň tři dny a pak sněžilo na Boží hod večer, ale to se jen zahrada obarvila do běla a druhý den už skoro nic nebylo. Pustevny miluju, máme je nedaleko a já tam byla snad x krát, díky tomu, že jsem chodila do sportovní třídy a závodně běhala na běžkách, takže když se sníh začal vytrácet v Rožnově, tak jsme jezdili na tréningy na Pustevny, ale to bývávalo až tak k blížícímu se jaru. Za našeho dětství totiž bývala zima ještě zimou. Taky jsme mívali na Pustevnách týdenní soustředění, takže cestu kolem Radegast až ke kapličce mám projetou nesčetně krát a to i někdy pomalu za tmy a sem tam jsme potkali i nějakého toho jelena:-) A jelikož jsem tušila, že o víkendu tam bude hrůza, tak jsme vyrazili s dětmi na bobovačku až dnes. A taky, že tam o víkendu byla hrůza až tam auta zacpaly cestu....dnes byl poklid a vrátila jsem se do starých krásných let, po rouškách ani památky a dokonce jste si mohli dát i pivo a svařák...i když ne v teple opraveného Libušína. Konečně jsem ho viděla po jeho náročné rekonstrukci alespoň z venku, ještě než vyhořel, tak jsme tam s dětma chodili na výbornou kyselici. No musím říct, že ho krásně opravili a vzali to z gruntu i se sousední Maměnkou. Tak snad se už nikdy nestane taková věc a budou tu pro mnoho dalších generací.
Dnes oproti víkendu bylo liduprázdno...

Krásně barevný a zrekonstruovaný Libušín.

Takhle zářivě barevné si je nepamatuju.





Občerstvení na bobech :-)

Cesta k Radegastu.

Ve čtvrtek má zasypat sníh i nížiny, tak snad se dočkáme.


Komentáře

  1. moc hezké, ..a snad napadne,Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mělo by:-) snad nám zamrznou i rybníky a budeme moct bruslit. Syn loni od Ježíška dostal brusle a ještě je neotestoval, naštěstí jsou zvětšovací:-)

      Vymazat
  2. Jeden z mých cestovatelských plánů. Krásné místo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, určitě si to tam užiješ v každém ročním období, pro nás Valachy to tam není tak vzácné, ale stále krásné a já mám to štěstí, že jako mladý ochránce přírody jsem se podívala i do nepřístupných jeskyní v Kněhyních...a jestli můžu doporučit, tak návštěvu v létě, tak v mořských ocích žije spoustu čolků...kousek dolů pod hotelem Tanečnice, určitě vygooglíš;-)

      Vymazat
    2. PS: a jestli k nám zavítáš, tak se zastav a ráda tě pohostím:-)

      Vymazat
  3. Haničko, moc děkuji za milé vzpomínky, za tu sněhovou nadílku a i fotky Libušína, který je skutečně nádherný! Na něm je tak vidět, že poctivé řemeslo pořád ještě žije.
    Snad se někdy zadaří a vydáme se i vaším směrem...
    Přeji příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, ja píšeš, je krásné vidět, že poctivé řemeslo ještě nevymřelo:-) a jakmile se vydáte na Valašsko musíte se stavit na naši pravou domácí slivovicu;-)

      Vymazat
  4. Hani, děkuju za milou návštěvu na blogu. Jůůů, Pustevny vypadají jako z pohádky. Nikdy jsem tam nebyla, musí tam být moc hezky. Chtěla bych se tam někdy podívat a taky do skanzenu do Rožnova, nejlépe až tam bude jarmark. Zaujaly mě u Tebe ruské ořechy, o nich jsem nikdy neslyšela, ani neviděla formu. A to jsem letitá...Green Gate miluju, v loňském roce jsem si od nich koupila Elouise White porcelán.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé děkuji, skanzen v Rožnově je nádherný v každém ročním období a taktéž Pustevny. Moje prababička bydlela v podobné dřevěnici, jaké mají ve skanzenu a mám to štěstí, že tam dnes bydlí moje matička s tatínčkem ( tak u nás říkáme kmotrům ze křtin) jen ten interiér se změnil v nepoznání....ruské ořechy jsou asi fakt ojedinělé a fakt chutné.Moc děkuji za návštěvu.

      Vymazat
  5. To je prostě nádhera ! Nikdy jsem tam nebyla a jak vidím k mé škodě !
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko určitě stojí za návštěvu v jakémkoliv ročním období;-)

      Vymazat

Okomentovat