Zastřená vejce

 Zastřená vejce

Dnes bych vás chtěla naučit úplnou rychlovku a to buď k snídaní nebo třeba jako rychlá večeře. Zastřená vejce u nás milujem a nezabere to mnoho času.

Suroviny:

* 3 vejce
*  jarní cibulku nakrájenou na kolečka
* sýr parmazán nebo grana padano
* 2 l vody
* 3 lžíce octa
* sůl
* pepř

Postup:

Ve větším hrnci přivedeme vodu k varu a přidáme k ní ocet. Oheň stáhneme, tak aby voda jen lehce pobublávala a pomocí vařečky uděláme ve vodě vír a opatrně do něj vklepneme vajíčko. Necháme povařit 2 až 4 minuty a poté vyjmeme děrovanou naběračkou. To vše opakujeme u dalších vajíček. Hotová vajíčka na talíři posypeme nastrouhaným parmazánem a jarní cibulkou, osolíme, opepříme a máme hotovo. Podáváme s pečivem dle chuti.
Rychlá snídaně nebo večeře.



Vejce po rozkrojení krásně vyteče....hmmm


Přeju všem dobrou chuť.


Komentáře

  1. Haničko, zastřená vejce miluji. Dělám je většinou do koprovky nebo kulajdy, myslím, že ráda použiju i tvůj recept.
    Přeji krásnou zimní neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, kulajdu a koprovku taky miluju:-) a tyhle vajíčka obzvlášť.

      Vymazat
  2. Zastřená vejce jsem dělala, ale mí muži doma se této úpravy vajec bojí, tak je jím jen sama. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Hani, už jsem viděla kolikrát přípravu v TV, ale ještě jsem zastřená vejce nedělala. Budu to muset napravit.
    Díky za recept. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš určitě zkus, není na tom nic těžkého, jen vychytat délku vaření a ten gryf se zatočením vody a určitě to nevzdávej při prvním nezdaru, mě taky chvíli trvalo, než jsem to vychytala;-)

      Vymazat
  4. Takto jsem vejce ještě nedělala, při nejbližší příležitosti zkusím. Malinko podobné je tzv. buličí oko- rozklepnuté na pánev lehce omaštěnou.
    Hezký den, Hanko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, to jak píšeš dělá tchýně a dává to na topinky a taky mi moc chutná;-)

      Vymazat

Okomentovat