Muizenberg-surfařský ráj

 Muizenberk-surfařský ráj

Snad celý život jsem si chtěla zkusit surfing a tak jsme se cestou z Simon’s Town vydali na Muizenberg-vyhlášenou surfovací pláž. Cestou zpět po Main Road jsme se ještě zastavili na Fish Houk, kde se nachází krásná pláž, kterou omílá Indický oceán. Kapské město z jedné strany omílá Indycký oceán a z druhé strany Atlantský, který je o něco chladnější než ten Indický. Každopádně jsou oba dost studené, takže na delší koupání to moc není, ale v tom vedru vás krásně osvěží. Tak jsme si roztáhli deku a šli se okoupat. Až jsme se nabažili vody, tak nám vyhládlo a vydali jsme se do Kalkbaai. Nachází se tam místní restaurace Kalky‘s, kde dostanete jen to nejčerstvější z oceánu. I když tato restaurace na první pohled není pětihvězdičková, ale spíše jako nějaké místní občerstvení, tak klame jen vzhledem, protože tam měli výborné mořské dobroty od ryb až po krevety a za pár Randů (místní měna).Podél této restaurace se nachází molo, kde narazíte na plno lachtanů. Doporučuju chodit dále od mola, jelikož nikdy nevíte, kdy se z vody nějaký vynoří a když vypadají roztomile, mohli by vám v mžiku užrat i ruku. O kousek dál jsme se stavili do super baru Cape to Cupa na drink. Dělají tam snad všechny možné drinky. A pak už jsme vyrazili směr Muizenberg na pláž Baden Powell Drive. Stačilo zajít do půjčovny, kde vám půjčili surf a neopren. Kdo chce, tak si může najat i instruktora, ale já si řekla, že to zvládnu sama. Nejdřív jsem okukovala, jak to dělají ostatní a vozila se jen na břiše.  A pak to přišlo…nejdřív na kolena a pak jsem si stoupla a jela jsem:-) vše spočívá v tom, že čekáte na tu správnou vlnu, rozpádlujete se rukama a jak ucítíte, že vás vlna nabrala, tak jedete. Mimochodem v oceánech kolem Kapského města žije plno bílých žraloků, což jsem si v té době ani moc neuvědomovala. Samozřejmě se tam událo už mnoho případů, kdy žralok usmrtil surfaře, ale švagrová mě ujišťovala, že tam zrovna nejsou, že je vyhnaly kosatky, které tam jsou poslední dva roky….no žraloky jsme tedy neviděli, ale lachtanů je všude požehnaně. Takže surfing mě totálně dostal a chodili jsme surfovat pravidelně. Děcka sice měli ty menší Boogie Boards, ale i tak se dostatečně vyřádili a moc se jim to líbilo. A pokud vám po surfování vyhládne, což určitě ano, my vždy vydrželi tak 1-2 hodiny a měli jsme dost, tak vám doporučuji restauraci Tigers Milk. Mají tam výborné burgry, Fish and Chips, pizzu a spoustu dalšího navíc s krásným výhledem na oceán se surfaři.

Pláž Fish Houk

Jak jinak než krevety na Fish Houk...:-)

Restaurace Kalky's v Kalkbaai.

Tihle ptačí návštěvníci byli teda dost nebojácní a přišli si zobnout.

Lachtan v Kalkbaai.

Prý Mami nechoď tak blízko nebo tě sežere :-D



Drink v baru Cape to Cuba

V těsné blízkosti vede železniční trať, které švagrová říká "sen německých turistek :-D " jízdu v něm bych nedoporučovala....asi chápete proč.

Pohled na Muizenberg....

Tady se děti učí už od mala surfovat...fakt frajeři, když jsem je viděla jak válí na vlnách, kam já se hrabu :-)


Snad každý den byla socha z písku od místního umělce jiná.

Pozor žralok...

Tady můj první surfařský den....blízko pláže ať mě může dcera natočit. Další dny jsem chodila už do dálky na velké vlny, občas mě to teda pěkně semlelo a největší šok byl, když se vedle mě vynořil lachtan a já se lekla, že je to žralok:-D
Mňamka v Tigers Milk.

V Tigers Milk, to byl svět ještě v pořádku....než ta mrcha obsadila celý svět!





Komentáře

  1. Hani, to je hezká cestománie s Tebou. Jihoafrická republika - to máš zážitků, viď. Líbí se mi tučňáci, sochy z písku, jídlo, pití, oceán...všechno. Lety s Emirate znám z cest do Thajska přes Dubaj. Mají špičkové služby. Také jsem měla obavy, jak zvládnu tak dlouhé lety - a s nima naprosto v pohodě, moc jsme si to užívali. Je výhoda mít zázemí někde v cizině, máme kus rodiny v Thajsku. Akorát teď je nám to prd platné. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni děkuju, tak na Thajsko máme spadeno už delší dobu, musí tam být nádherně, ale jak píšeš, teď je vše naprd. Snad budem moct zase brzy v klidu cestovat.

      Vymazat
  2. Hani, paráda, zase jsem se pokochala. Na prkně ti to šlo super, si odvážná, já bych se těch vln bála a ti žraloci ... no nikdo by mě do vody nedostal :-)To je super jak se tam ti lachtani válí :-) Jídlo vypadá luxusně, to bych si zobla. Jdu mrknout na fotky ještě jednou a budu se těšit na pokračování. Dnes asi zapadneme sněhem, chumelí a docela dost. Hezký zimní den :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško moc děkuji, no já jsem pro každý adrenalin:-) vyrůstala jsem s dvěma bráchama, takže jak někdy slyším od mého muže...ty jsi měla být ogar:-D tak se tomu směju. Určitě nejsem jediná koho víc bavilo létat s ogarama než si hrát s panenkama. Jinak dnes teda pěkné nadělení s tou naší zimou...po obědě nám 4 hodiny nešla elektřina, takže jsem nový příspěvek vložila až teď.

      Vymazat
  3. Hani, máš můj obrovský obdiv! Surfování bych určitě nezvládla, na první den - jsi fakt hvězda!
    A díky za doporučení restaurací - jak pojedu kolem, zastavím se :o)
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli já byla sportovec od mala...pak jsem chodila i do sportovní školy. Asi to mám nějak v krvi, že na jaký sport sáhnu to mi jde....bruslit a lyžovat jsem se naučila za den, tak i surfovat na staré kolena :-D ale děkuji. Jsou zas lidi talentovaní na jiné věci, háčkování, pletení atd...to mé díla vypadají jak rybářská síť :-D

      Vymazat

Okomentovat