Table Mountain- Stolová hora

 Table Mountain- Stolová hora

Dalším místem, které by jste neměli vynechat v Cape Town je právě stolová hora, na kterou se pohodlně dostanete lanovkou, ale kdo má rád pěší turistiku, může si udělat výlet pěšky. Stolová hora se tyčí do výšky 1086 metrů a lanovku na její vrchol postavili roku 1929. Musím říct, že na Stolové hoře potkáte turisty snad z celého světa, dokonce jsme narazili na naše sousedy ze Slovenska:-) Povrch stolové hory je tvořen z ordovického křemene a pískovce, na kterém se usadili převážně křoviny a rostliny typu rozchodníků, které se uzpůsobily životu v těchto podmínkách. Na Table Mountain můžete navštívit i restauraci nebo obchod se suvenýry, ale všichni tam hlavně jezdí pro ten nádherný výhled na Cape Town, horu Lion’s Head a okolí. My měli opravdu štěstí na krásné počasí, jelikož dost často se stává, že je hora zahalena v mlze, která se pak jako by lije přes hory jako vodopád z mlhy.


Pohled z lanovky na Table Mountain.




Vlevo ta špičatá hora je Lion's Head.

Můj další africký kámoš, byla jich plná hora a vůbec se nebáli a ještě tak krásně štěbetali:-)


Pohled na Cape Town....krásná výška.


Naštěstí mi výšky moc nevadí.


Povrch Stolové hory.

Květiny na úpatí.


Pohled na Camps Bay.

Krásný pozdrav z Table Mountain a pokračování příště :-)


Komentáře

  1. Hani, moc ráda si s Tebou cestuju. Jídlo z minulého příspěvku jsem ukazovala synovi a ten : "Ty jo, já chci taky takový steaky..." Zdraví Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, to mě moc těší:-) a popohání dál....švagrová Léňa je fakt výborná kuchařka a když má ještě prvotřídní suroviny, to se pak vaří jedna radost. My měli dnes Afriku doma k večeři- lososová polévka a pak krevety:-)

      Vymazat
  2. Haničko, stolová hora mi hrozí tak snad u Labe na hranicích s Německém, tak jsem se moc ráda podívala na tu africkou. Výhledy jsou skutečně úžasné!
    Přeji hezký víkend, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli děkuju a tu u Labe znám zase já jen z fotek a vyprávění:-) taky z ní musí být pěkný výhled.

      Vymazat
  3. Stolová hora - kdo na ni nestál;, jako by v Jar nebyl ))))) Při vyslovení názvu země se mi vybaví jako první. Krásné místo a ty úžasné výhledy. P S. A na všech fotkách ti to móóccc sluší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi to určitě, asi proto tam bylo tolik lidí a snad všech národností. A teda moc děkuji za pochvalu, na to, že jsem byla upocená a nenamalovaná :-D bylo šílené vedro a spálili jsme si ramena:-) to od mého muže neuslyším, to jsem už okoukaná :-D děkuju :-*

      Vymazat
  4. Opět parádní cestování s Tebou. Tam se nikdy nepodívám, takže si fotky prohlížím se zájmem.
    Pěkné sobotní odpoledne !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani děkuju, nikdy by mě nenapadlo, že z těch fotek udělám takový veřejný cestopis, tak mě to teď moc těší, že se vám všem teď v té zimě líbí virtuální cestování po Africe :-) krásný víkend přeju, já peču frgále, tak snad se povedou.

      Vymazat

Okomentovat