A jde se vysévat

 A jde se vysévat

Objednala jsem si semínka z Culina Botanica, jedná se hlavně o staré odrůdy zeleniny a bylinek. Mají nepřeberné množství semínek zeleniny, bylinek a květin. To bych, ale musela vlastnit lán pole i s nádeníky, abych si u nich koupila všechny :-)Mám od nich i všechny Herbáře, ze kterých čerpám inspiraci a recepty. Něco už mám zaseto, rajčátka mi už vylezly a hlavně si každý rok zasévám svůj libeček a rozmnožuju si ho, jelikož toho není nikdy dost:-) Na zahrádce ho mám už na více místech a jeden mám už snad 10let a ten umí vyrůst i do výšky dvou metrů. Loni ho moc nebylo, jelikož řádili slimáci a sežrali vše, na co přišli. Libeček je mou nejoblíbenější bylinou, používám ho hlavně do vývarů, ale také v létě, když grilujem, tak ho přidávám k masům i rybám. A co takové obyčejné vařené brambory se s libečkem stanou neobyčejnými. Na zimu si ho vždy nasbírám na mrazák, ale letos se chystám udělat si libečkové magi, tak snad nebudou slimáci letos řádit a bude ho dost. Tak zahradničení zdar :-)

Něco málo z Culina Botanica



Libečkové semínka mám vlastní z mého libečku na zahrádce, toho není nikdy dost.

A po vysévání zasednu k mému oblíbenému časopisu, který mi dnes přistál ve schránce:-)


Komentáře

  1. Tak ať se daří)))) a všechno krásně vyroste.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Hani, libeček mám také v oblibě, je krásně aromatický. Já se chystám nasbírat trochu medvědího česneku, ten mám taky moc ráda. Suším ho i mrazím. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, před lety jsem si nasadila medvědí česnek do zahrádky na vlhké místo, kde se mu daří a dokonce se mi už začal rozmnožovat. Jinak na něho chodím do jednoho údolíčka a taky ho mrazím, dělám pesto a dávám ho do všeho možného:-)

      Vymazat
  3. Hani, i u nás je libecček oblíbený. A víš, kterou bylinku máme úplně nejraději? Obyčejnou zelenou petrželku. Jen nám tu neroste tak dobře, jako právě ten libeček. Už jsem taky letos sela, ale jen do skleníku. Záhony mám dnešní ráno pod sněhem :o)
    Tak ať se daří a vše dobré roste :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, tak petrželku taky miluju a taky se jí u nás nedaří, takže každý rok sadím znovu, buď neroste nebo ji něco sežere....

      Vymazat
  4. Haničko, jsi vzorně připravená a nachystaná! Připomněla si mi mého tátu - od ledna zaplnil všechny parapety mističkami se semínky, těšil se na svátek Josefa, že už bude jaro. U nás dnes sněží...
    Libeček mám moc ráda, měla jsem letitý a najednou zmizel, tak mám od loňska nový - doufám, že přežil zimu.
    Měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, tak to moje babička byla úplně stejná, ta měla taky plné parapery rajčat, paprik a všeho možného. Já to seju jen z lehka, moc velkou zahrádku nemám.

      Vymazat
  5. Hani měla jsem kdysi z Culiny objednané fazole šváby ty veliké. Libeček mi roste taky krásně, mám ho spoustu let v zahrádce, tam se mu daří, taky vyrostl do veliké výšky. Hodně sem ho rozdala, rozesadila, protože mi už v zahrádce stínil. Daří se mu pořád, já mu říkám magi. Právě krásně svítí sluníčko, ale žádné teplo tam není. Jak já bych už šla něco dělat ven, ale všude pláto a nedá se. Letos mě ta práce venku láká ještě víc, než jiné roky. Tak ať ti semínka rostou a máš velkou úrodu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad bude letošní sezóna lepší než ta předešlá s nájezdy slimáků :-)

      Vymazat
  6. Libeček tak miluji. Taky si ho dávám do mrazáku, ale i suším. Dobré je i koření z něj - sušené václavky, sušený libeček a vše rozmixovat- do bramboračky jako dělané.
    Tak ať se Ti daří!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Odpovědi
    1. Světluš, tak to je opravdu pochvala, jelikož se doteď učím jako samouk fotit s mým Nikonem, potřebovala bych nějaký rychlokurz a hlavně ještě nějaký objektiv a se vším poradit :-)

      Vymazat

Okomentovat