Madeirová vajíčka

 Madeirová vajíčka

Děti mají konečně prázdniny, tak byl čas pustit se do tvoření madeirových vajíček. Udělala jsem alespoň tři a budu ještě pokračovat. Ono se to nezdá, ale jedno zabere minimálně hodinu času. Takže já si je nejdříve vyfouknu, pak si tužkou naznačím linie a dírky, kde budu vrtat. Pak už vrtám a poté jdou vajíčka do vody se savem, aby se zbavily blanek uvnitř vajíčka. Potom vajíčka opláchnu pod tekoucí vodou a s pomocí houbičky na nádobí z nich očistím i tahy po tužce. Vajíčka nechám proschnout a pustím se do zdobení voskem za pomocí zapíchnutého špendlíku v tužce. Nafotila jsem vám postup, pokud by se do něj chtěla pustit některá z vás :-)

Letošní madeirová...


Nachystám si vše potřebné a i starší vajíčka pro předlohu.

Tužkou si naznačím linie...

Potom si naznačím dírky...

A pustím se do vrtání...

Poté asi na 10 minut vložím vajíčko do vody se savem...

A pak už jen zdobím rozehřátým voskem.



Tak přeju krásné Velikonoce všem...




Komentáře

  1. To je taková nádhera )))
    Moc obdivuji; to bych nikdy nedokázala. Mně by určitě prasklo v ruce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi děkuju, určitě bys to zvládla, když to zvladnou moje děti;-) škoda, že nejsi blíž, hned bych tě vzala na kurz:-) vždyť ty jsi víc tvořivá než já.

      Vymazat
  2. I já se hluboce skláním a obdivuji. Nevím jak teď, ale kdysi jsem si jich pár koupila á 50 Kč. !!! Jako už mockrát vidím, že ruční práce se nedá zaplatit. Teď, když si zdokumentovala výrobní proces, fakt nechápu...
    Je to nádhera, jsi moc šikovná a tvé děti taky!
    Hani, přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli moc děkuju, ještě mám co dělat ať jich zvládnu alespoň 12 :-) Dnes je chladno tak můžu pokračovat.

      Vymazat
  3. No je to tedy nádhera. Já jsem zkoušela vajíčka všelijak zdobit, ale k tomuto jsem se nikdy nedokopala.
    Viděla jsem v tom hodně velikou vědu. Teď vidím, že sice bych zpočátku úspěšná nebyla, ale časen na nějaké to vajíčko by se asi dívat dalo. :-) No musela bych to zkusit. A třeba někdy jóó.
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuju, určitě to zkus, není to tak těžké, jen je to zdlouhavé. Já se ještě chystám zkusit alespoň jedno škrábané, které jsem dělala naposledy v dětství. Dělávala je stařenka, je to uvařené vejce natřené tuší a vyškrabávají se na něm motivy.

      Vymazat
  4. Hani, máš to krásné a ta kombinace modro-bílá se mi taky líbí. Taky dělám madeirová vajíčka, ale letos jsem neudělala ani jedno. Mám jen čtyři staršího data, všechny jsem je vždycky rozdala...Měj se hezky. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni děkuju, toš tvořím po valašsku:-) modrá a bílá je naše barva, teda ještě červená...jako barvy naší vlajky. Dřiv jsem dělala červenobíla, každý rok si alespoň jedno schovám. Na každé dole značím rok.

      Vymazat
  5. Hani to je taková jemná nádhera, měla bych strach, že mi vajíčko praskne a bude po snažení. Počasí je akorát na práci doma, se mi zdá, že se na chvíli vítr uklidnil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško i to se mi párkrát stalo, když jsem s tím začínala :-D přeju pěkný víkend.

      Vymazat

Okomentovat