Mloci u naší studánky

 Mloci u naší studánky

Dnes jsme šli s dětma čistit naší studánku v lese, kterou jsem tam vybudovala před čtyřmi lety. Po zimě vždy popadají kameny v odtokovém potůčku, kde jsem vytvořila i plno splávků. Takže jsem se dala do práce....čistím, čistím a pak zvednu kámen a pod ním náš kamarád mlok :-) No jaká to byla radost. Škoda, že jsem s sebou nevzala foťák a tak jsem mohla fotit jen na mobil. Ale to mě nenapadlo, že za chvíli najdu i druhého kamaráda mloka pod dalším kamenem :-) To, že nám žijí u studánky moc dobře víme a loni nám ve studánce vyvedli mladé, ale potkáte je spíše v deštivém počasí a když je chladno, jinak jsou zalezlí někde ve skulině, aby jim neuschla kůže. Tudíž jsem je dnes neočekávala, ale poštěstilo se mi dvojnásobně :-) když už narazíme na mloka, tak jen jednoho. Dva najednou jsem nikdy v životě nepotkala. No asi mi to štěstí vrátila příroda, jelikož v dětství jsem jich s bráchama zachránila desítky z kanálu, ze kterého by se nikdy nedostali. Mloci jsou u nás silně ohroženým druhem a tak mě těší, že jsme jim vytvořili prostředí, kde se jim daří a kde dokonce vyvádějí nová mláďata na svět. Studánku vám představím příště. 

Mlok č.1.:-)


Všimněte si, jak má každý mlok jinou kresbu skvrn.

Mlok č.2

Tak doufám, že si v naší studánce opět založí rodinku :-)


Komentáře

  1. Hani záchranářko ! Jé to je hezké, že jsi vybudovala studánku...Vidíš, teď se Ti to vrací, máš tam mloky. Těším se na další příspěvek o studánce. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni děkuju, jsem starý ochránce přírody. Studánku vložím, jak jsem z ničeho stvořila něco...studánku, kde se teď množí vzácní mloci moji kámoši:-)

      Vymazat
  2. Hani, to se jen tak nevídí. Mloka jsem viděla naposledy v dětství. Jsi hodná a šikovná, příroda ti to vrací. Měj pohodový den, snad už nám začíná jaro :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libu, pokud chceš vidět mloka a ne jednoho, tak se za mnou stav a já ti je ukážu;-)

      Vymazat
    2. Hani, až bude hezky ráda se zastavím :-)

      Vymazat
  3. Hani, pro mě je kouzlo už to, že máš v dosahu studánku, natož s mloky! Úžasné fotky! Je hezké, jak myslíš na přírodu a děti, aby tady pro ně taky něco zbylo. Všichni to tak nemají! Krásné!
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, moc děkuju, ale dnes mě studánka dostala opravdu na kolena...teda v dobrém, viz. můj dnešní příspěvek:-)

      Vymazat
  4. Já jsem na živo takhle v přírodě snad ještě mloka neviděla. Jsi správná ochranářka přírody.
    Toto jsou krásné zážitky, které si ale ne každý člověk umí užít.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak až pojedeš na Valašsko, tak se zastav a určitě ti nějakého najdu v naší studánce...co studánce, ale v mločím hotelu:-)

      Vymazat
  5. Mloci údajně žijí i ve štramberském arboretu v tom jezírku, ale nikdy jsem je tam neviděla. A tady kousek za domem máte tak krásnou lokalitu vybudovanou vlastníma rukama. Smekám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mari moc děkuju, od mala mám ráda přírodu. Za panelákem jsme měli už jen les a tam tůňku s čolkama.

      Vymazat

Okomentovat