Grilované kuře podle mě

 Grilované kuře podle mě

Konečně se počasí umoudřilo a tak jsme strávili pěkný víkend grilováním. Dnes bych vás chtěla naučit můj recept na grilované kuře, který je celý podle mě, i když věřím, že něco podobného se určitě po světě najde. I když jsem vyrůstala v paneláku, tak jsme celý život grilovali hlavně na ohni v lese, kde jsme se scházeli s rodinou a vždy každé jaro jsme na svatého Ducha dělávali prvně vaječinu na ohni v kotlíku a pak už následovaly grilovačky. Dříve v obchodech naložené maso neprodávali, takže jsme si maso nakládali sami a pak si ty dobroty užívali v lese z pravého ohně...žádné elektrické nebo plynové grily a tak naše kuřata taky grilujeme na přírodním dřevu a následně uhlících, které vzniknou. Takže mé kuře se odráží i v mém dětství, ale celé kuřata jsme nikdy negrilovali, jelikož jsme v lese neměli otočný gril a dnes nám s tím otáčením pomáhá motorek na elektřinu. Kuřata griluje kde kdo, ale mě napadlo, že je škoda, že uvnitř kuřete je prázdné místo a co tak do něj něco dát, aby to byla i příloha ke kuřatům? A tak vzniklo mé grilované kuře se surovinami, které mám ráda.

Suroviny:

* 1 kuře o váze 1,4 kg
* 4 stroužky česneku
* 1 balení grilovacího koření
* 3 ks menší cibule
* 1 lžička kmínu
* 2dcl slunečnicového oleje
* hrst hřibů
* pažitka
* bazalka
* medvědí česnek
* rozmarýn
* lístky čerstvého kari

Postup:

Do misky si vliju olej, česnek si oloupu a rozetřu, bylinky posekám nadrobno a vše i s grilovacím kořením a kmínem vložím do oleje. Vytvořím tak marinádu na kuře. Celé kuře jím potřu a hlavně uvnitř, kde vložím oloupanou cibuli nakrájenou na měsíčky i s hřiby. Hřiby dávám čerstvé, když je sezóna, ale jinak dávám sušené. Do marinády si můžete dát bylinky dle chuti, já nyní dávala i medvědí česnek, který teď hojně roste, ale v létě dávám bylinky ty co mi zrovna rostou v zahrádce a výborný je i libeček. Takže v chutích se meze nekladou. To samé může být i s nádivkou do kuřete. Můžou to být i brambory s bylinkami a česnekem, tak ať máte následnou přílohu ke kuřeti. Známý zkoušel dát dovnitř třeba i papriky. Jakmile je kuře namarinované a naplněné, tak ho zabalím do alobalu a nechám odležet do druhého dne a klidně ho naložím i dva dny dopředu a je ještě lepší. Poté kuře napíchneme na vidlice a grilujeme cca 2,5 hodiny, záleží však na teplotě, ale lepší je mírnější žár.

Naložené kuřátko.



Jelikož vždy někoho pozveme, tak děláváme minimálně 3 kuřata :-)

Hotové kuřátko s vynikající nádivkou, která slouží jako příloha a vždy zmizí první.

Jako příloha poslouží bagetka nebo chleba.

Dobrou chuť všem!


Komentáře

  1. Haničko, hned jsem tvůj recept ukazovala manželovi. Líbí se nám! U nás se včera taky grilovalo - klasický mix: kuřecí prsa, vykoštěné stehenní řízky, krkovička a steak z roštěnce.
    Tak snad nám bude počasí přát a budeme si takhle pochutnávat častěji.
    Posílám srdečné pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc mě těší, že se recept líbí. Vidím, že jste měli taky výborné baštičky :-) stehenní řízky jsou u nás taky moc oblíbené ;-)

      Vymazat
  2. Hani, tak teď jsem si poslintala klávesnici. Grilované kuře na dřevě zbožňuju. Děláváme několikrát do roka. Kdysi, když jsme ještě neměli motorek točili jsme ručně klikou a střídali se, to už je spoustu let. S motorkem je to brnkačka, jenom člověk čeká až se do té dobroty pustí. Dobrý nápad kuře naplnit, hned je k tomu hotová i příloha. Taky mě zaujal váš gril, že máte kuře na třech tyčkách. Musím to ukázat synovi, to by se nám taky sešlo. Díky za inspiraci a měj hezký den, zatím je obloha jak malovaná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D moc jsi mě pobavila Libuško:-) gril jsme koupili na internetu od jednoho pána co je vyrábí na zakázku, jde tam šoupnout i malé selátko, ale to jsme ještě nezkoušeli.

      Vymazat
  3. Ale no tak Hani, takhle u mne vyvolat Pavlův reflex. Kuře na každý způsob u nás máme rádi. Nápad naplnit ho, určitě využiju.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Heli já takhle dělala kuře i v troubě a bylo výborné, klasickou nádivku z housky moc nemusím.

      Vymazat
  4. Zrovna mě přepadl hlad a nemám nic k večeři. Ach jo....a tady se mi sbíhají sliny))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D škoda, že jste všechny tak daleko, jsme mohly udělat sraz bloggerek u nás s grilovanýma kuřatama:-)

      Vymazat
  5. Kuřátko teda vypadá skvěle. Hned bych si dal. Já ho dělám teda víc do asijska a BBQ stylu, takže je sladkokyselé, lehce pálivé a dělá se déle. Tohle je takové to poctivé české kuře. Ale chápu, že je to jednodušší. Ono já si kvůli BBQ pořízoval řemínky Apple Watch 3, protože se mi líbí stopky v hodinkách, které mě upozorní na to, že mám jít ke grilu. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat