Kniha Černobyl

 Kniha Černobyl

Jelikož jsem ročník 1986, tak mě dějiny této jaderné katastrofy vždy zajímaly. Dnes je to 35 let od této katastrofy a mě v té době mamka nosila pod srdcem. Stalo se tak z pátku 25.dubna na sobotu 26. dubna v 1:23. Všichni obyvatelé nedalekého města Pripjať se těšili na víkend, že půjdou sázet brambory a taky se chystaly v městě svatby. Na tu dobu bylo nádherné jarní počasí avšak v tu noc se odehrálo v Černobylu inferno, kdy vybouchl blok č.4 a vše co se odehrávalo předtím i potom se dočtete v této oceňované knize od spisovatele Serhii Plokhy, který je americký historik zaměřený na dějiny východní Evropy a narodil se na Ukrajině. Jistě jste viděli filmy o této jaderné katastrofě, ale v této knize se dozvíte o všem, co SSSR zametala pod koberec a že už v minulosti kvůli poruchám z jejich ostatních jaderných elektráren uniklo obrovské množství radioaktivity, ale tenkrát to nikdo nevěděl a nechali tak lidi žít v těchto zamořených oblastech, aniž by tušili, co se kolem děje. Samozřejmě tomu tak bylo i první dva dny u Černobylu a tak si lidé užívali venku sluníčka, děti si hrály na pískovištích a nebýt toho, že radioaktivní mrak zasáhl celou Evropu a přišli na to ve Švédsku a ti když kontaktovali SSSR, tak samozřejmě vše zatloukali....no čemu by jsme se taky mohli divit, ti zatloukali vždy vše a hlavně před svým lidem a dnes tomu není jinak. To co se momentálně děje v ČR nemá obdoby! Vybouchlý sklad ve Vrběticích a to nám tu ti rudotrenýrkáři chtěli dělat dostavbu Dukovan....tak možná, aby jsme dopadli jako v Černobylu, kdy vlastně celá stavba byla sfušována. O tom všem se také dočtete v této skvělé knize bez cenzury.

Největší jaderná katastrofa, která se už nikdy nesmí opakovat!


Mezi prvními, kdo umírali na nemoc z ozáření byli hasiči a obsluha jaderných reaktorů.

Po celém sovětském svazu spousta dětí trpěla poruchou štítné žlázy.


Komentáře

  1. Haničko, taky jsem včera vzpomínala. Pamatuji si přesně, kdy jsem se to dozvěděla. Táta poslouchal Hlas Ameriky, tady ani slovo. Na prvního máje bylo krásně, opalovala jsem se na zahradě a spálila se, což se mi nestává...Čím to asi bylo!
    Viděla jsem seriál a doteď mě mrazí...
    A současnost - některé věci se prostě nemění a moc mě trápí, že stu stále ještě máme posluhovače něčeho, co mi hlava skutečně nebere. V neděli jsem sledovala projev prezidenta a pak rozhovor pana Moravce se synem pána, který ve Vrběticích zemřel. Co k tomu říct...
    Měj pokud možno hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, přesně jak píšeš, hlava mi nebere, že někdo s takovým režimem může sympatizovat a kor naši občané...nemluvě o hlavě státu! Mimochodem v knize je taky popsán jeden obyvatel Pripjati, že se ten den šel opalovat na střechu paneláku a večer ho odvezla záchranka...

      Vymazat
  2. Hani, běhá mi mráz po zádech při čtení. Nejhorší je, že všechno před světem tajili. Co si mysleli, že se na to nepříjde? Pamatuju si na tu dobu velmi dobře, měla jsem už děti. Budeme si přát, aby se už nic takového nikdy nestalo ... Měj hezký den, vypadá to, že bude, sluníčko se snaží od rána.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, co jsem se dočetla v knize, tak ti toho tajili mnohem víc a samozřejmě o spoustě věcí my nevíme. Přeju ti krásné dny.

      Vymazat
  3. Syn měl 3 měsíce. Vidím to jako dnes. Ten strach; obavy ; neinformovanost. Už nikdy více.
    P. S. Komentář píší už potřetí. Ty dva se u tebe vůbec nezobrazily.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, naprosto tě chápu. P.S: To je divné, nikdy se mi to nestalo...napadá mě jediná věc, že se příspěvek zřejmě někomu nelíbil, že píšu pravdu a zřejmě to tu někdo "hackoval" Loni mi ve sledovanosti naskočili dvě návštěvy z Ruska i mi to označilo celou tu mapu a za dva dny to zase zmizlo, což taky nechápu dodnes...

      Vymazat
  4. Hani pamatuji si to velice dobře. Byla jsem s nejstarším synem týden doma na ošetřování a opalovali jsme se na zahradě. Tady absolutně o ničem neinformovali, zatímco např. v Norsku, Švédsku byl zákaz vycházení. Sledovala jsem teď seriál, moc zajímavý. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, bylo to opravdu hrozné, jak vše tajili....lidé pak chodili na prvomájové průvody a netušili ani v nejmenším co lítá v ovzduší:-(

      Vymazat

Okomentovat