Pesto z medvědího česneku

 Pesto z medvědího česneku

Právě začala sezóna medvědího česneku a tak jsem vyrazila do mého oblíbeného údolíčka, abych si ho natrhala a vyrobila z něho pesto. Medvědí česnek mám i na zahrádce, ale nemám ho tolik, tak každoročně vyrážím do údolí podél malého potůčku pod listnatými stromy. Kdo ho ještě nikdy nesbíral, tak poradím, aby si ho nespletl s jedovatými listy konvalinky. Medvědí česnek má matnou spodní stranu listu a samozřejmě když ho promnete v rukách, tak ucítíte česnekové aroma. Nasbírejte si ho ještě než začne kvést, jelikož pak se už nesbírá. Pesto z něj vyrobené upotřebíte do těstovin nebo třeba k masu. Zakápnuté olivovým olejem vydrží v lednici klidně i rok.

Suroviny:

* 160 g listů medvědího česneku
* 200 ml olivového oleje
* 100 g vlašských ořechů (můžete použít i piniové oříšky)
* 100 g parmazánu (může být i grana padano nebo pecorino)
* 10 g soli

Postup:

Do nádoby si vložím vlašské ořechy, zaliju olivovým olejem a ponorným mixérem rozmixuju na kaši. Pak střídavě přidávám nastrouhaný parmazán a pokrájené listy medvědího česneku a dochutím solí. Hotové pesto vložím do vysterilizovaných sklenic a zakápnu olivovým olejem. Sklenice uzavřu a vložím do lednice.

Pesto z medvědího česneku.



Údolí s medvědím česnekem.

Nasbíráno a jde se domů.

Parmazán si nastrouhám a listy překrájím na menší kusy.


Vlašské ořechy mám ještě v zásobě z našeho ořešáku.

Přeju dobrou chuť!


Komentáře

  1. Jak ráda bych ho našla někde v přírodě. Ještě se mi to nikdy nepodařilo. Tak ať chutná)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem ho dlouho hledala a až před třemi lety se mi poštěstilo a je to takové mé tajné místo:-)

      Vymazat
  2. Haničko, trochu tady vzdychám. Nedaleko máme taky takové údolíčko, ale to se změnilo ve Václavák, a žádné další místo jsem zatím nenašla. Na zahradě jsem ho taky měla, ale zmizel, nedaří se mi u nás. Pesto z medvědího česneku je naprosto dokonalé!
    Přeji hezký nedělní večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já to své místečko objevila před třemi lety a je to zašité údolíčko, kde nikdo nechodí a samozřejmě ho nikomu neprozradím, aby se z něho nestal Václavák, jak píšeš. A můj na zahrádce se mi mezi tím rozroste:-)

      Vymazat
  3. Hani, medvědí česnek mám doma nasazený, zatím ho mám málo, ale daří se mu. Vůbec nevím, kde bych ho u nás v lese měla hledat. Měj se krásně :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, taky ho mám v zahrádce, ale ne tolik. Tenhle jsem nesbírala v Krhové, tady jsem na něho ještě nenarazila, ale roste prý kolem Bečvy. Krásný týden přeju.

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Světli, já na něho naštěstí byla i včera, jelikož dnes u nás řádí zima a máme tu 10 cm sněhu:-(

      Vymazat

Okomentovat