Rybník v rozkvětu

 Rybník v rozpuku

Konečně u nás slezly poslední zbytky sněhu a snad už žádná hrůza nepřijde. Rybník se nám začíná probouzet ze zimního spánku a začaly u něho kvést blatouchy. Počasí dnes bylo opravdu jako na houpačce, chvíli svítilo sluníčko, pak zalezlo za mraky a nakonec byla i menší přeháňka. Na rybníku byl i kačer s kačenou, ale než jsem je postřehla, abych je vyfotila, tak mi uletěli. Každé jaro k nám létají a dvakrát tam vyvedli i své mladé. Ryby po zimě nezůstaly téměř žádné, opět u nás v zimě řádila vydra. Takže budeme muset přikoupit pstruhy a kapry taky. Pokud bude o víkendu hezky, tak zkusíme zachytat a zjistit, kolik ryb nám zbylo v rybníce a taky si ugrilovat na ohni kuřátko. Už jsme letos dvakrát grilovali a dělali i vaječinu v kotlíku na ohni, ale pak opět udeřila zima a seděli jsme doma. Takže nás vždy moc láká první jarní grilování. Taky jsem si zašla natrhat petrklíče na sušení. Jeho květy mají léčivé účinky, dělám z nich v zimě čaj na nachlazení. Tlumí totiž kašel i bolest hlavy a usnadňuje vykašlávání a celkově působí k uklidnění při nervových potížích a je zdrojem vitamínu C.

Blatouchy na rybníku.



Každé jaro se těším až se objeví a začnou kvést :-)




V domečku u rybníka si někdo staví hnízdo, tak si budu muset počíhat na podnájemníky :-)

Krásně svítilo sluníčko a během chvilky se spustil déšť.


Petrklíče neboli prvosenka jarní.

A jde se sušit na čaj.


Komentáře

  1. Blatouchy mám ráda,ale zatím jsem marně u rybníků po nich pátrala.Petrklíče jsem neviděla už dlouho.Jako holky jsme je chodily trhat na jednu louku,ale poslední roky už je tam nevidím.
    Hani,hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, blatouchy jsem k našemu rybníku sadila já, zachránila jsem je od cesty, kde je chtěli vybagrovat. No a petrklíčů u nás roste naštěstí dost:-)

      Vymazat
  2. Hani, tak tam u vás máte žluto, jak tak koukám. Na petrklíčích už jsem také byla, mám je v čaji moc ráda. Trpím na záněty průdušek a tak si každý rok sbírám bylinky do směsi, které součástí jsou i petrklíče. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Haim to je nádhera! To pole petrklíčů, to jsem neviděla, ani nepamatuji! Mám moc ráda, jak voní!
    A jinak - už jsme taky grilovali, manžel se nemohl dočkat :o) Teď to plánuje na víkend - teplo nebude, ale snad nebude ani pršet...
    Přeji jen hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, petrklíčů máme naštěstí v okolí dost, ale blatouchy se nám z lesa pomalu vytrácí, dřív jich bylo plno, ale to bude těmi suchými léty. O víkendu hlavně ať neprší a může se grilovat :-)

      Vymazat
  4. Hani, blatouchy krásně svítí svoji oranžovou barvou, mám je moc ráda. Máte tam ráj pro kytky i zvířata. Vydra měla luxusní jídlo přes zimu. Snad už bude lepší počasí a ty předpovědi jim nevyjdou. Měj hezký den :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, vydra si pěkně smlsla...asi 30 pstruhů a nespočet kaprů, ta měla hody a my zas budeme muset objednat ryby ať je co chytat a dávat na gril ;-)

      Vymazat
  5. u nás ještě petrklíče nikde nejsou..těším se na ně,Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to jsem si myslela, že u nás na Valašsku pod horama vše kvete poslední :-)

      Vymazat
  6. Blatouchy mám ráda, ale tadyv našem těch míst, kde rostou, moc není. O sasanky nouze není, ale takové místo s tolika petrklíčemi jsem ještě snad neviděla. Všechno to jsou taková jemná jarní kvítka.
    Obdivuji ten rybník, to každý v blízkosti svého obydlí nemá :-).
    Měj se hezky, Hanko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, těch míst s petrklíči tady máme víc a je jich tam ještě víc na jednom místě, těším se na květen až v okolí začnou kvést valašské orchideje. Jinak rybník je splněný sen mého muže, od mala byl rybář a ten pozemek se k vytvoření rybníku nabízel, jelikož to byla mokřina a z lesa nám přitéká potok, takže jsem je oba celé navrhla i s moly a posezením a celý jsem ho osázela jen přírodníma květinama, které se postupně rozmnožují. Například rákos se nám úplně rozrostl a letos se chystám na pomněnky:-) přeju krásný víkend;-) já dnes nakládala kuřata, které budem grilovat právě u rybníka, tak snad nebude pršet.

      Vymazat

Okomentovat