Fialkový cukr

 Fialkový cukr

Fialka neboli Violka vonná je jednou z prvních jarních bylinek, která má i léčivé účinky a napomáhá tak například při vykašlávání. Má také protirevmatický účinek a to díky sloučenině kyseliny salicylové, která je obsažena v acylpyrinu. Fialkové květy se používají nasušené do čajových směsí, můžete si z nich udělat například sirup, ale já vám dnes ukážu naprosto jednoduchý fialkový cukr. Ten můžete poté upotřebit při pečení třeba makronek nebo muffinu a cukr jim dodá krásnou fialkovou barvu.

Suroviny:

* hrst květů fialky
* hrst cukru

Postup:

Do připravené nádoby si vložím cukr s květy fialek a vše rozmixuju tyčovým mixérem, ale jen zlehka. Kdo má doma mlýnek na kávu, tak vše může pomlít i v něm. Hotový cukr si rozprostřu na pečící papír a nechám proschnout a uložím do uzavíratelné nádoby.







Komentáře

  1. Odpovědi
    1. :-D budu je muset konečně zkusit a upéct dceři, ta je miluje:-)

      Vymazat
  2. Hani, makronky jsem doma nikdy nezkoušela a asi do nich nepůjdu. Dokonalosti bych dosáhla asi až po letech tréninku :o) Ale ten cukr vypadá skvěle, je neuvěřitelné, jak hodně fialky "barví". Občas dělám levandulový, ale ten tak fialový není.
    Děkuji za krásný návod a přeji příjemné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli děkuju, no já jsem zvědavá, jak dopadnu s makronkama já, vím, že to není úplně jednoduché.

      Vymazat
  3. Hani, to je bomba takový fialkový cukr. Vzpomínám si, když jsem byla hodně malá, tak bývaly fialkové bombony, hledala jsem je kdysi na netu, našla ale byly vyprodané, takže se někde pořád vyrábějí. Mám ráda vůni fialek, měla jsem kdysi rtěnku s chutí fialek, byla super, ale to už je taky spoustu let. Měj se hezky sluníčko nám zatím svítí, hurá na zahradu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, já si zase vzpomínám na ty barevné kostkové cukry v těch tvarech, co jsou na kartách:-) moje babička z Rožnova ho mívala doma :-)

      Vymazat
  4. To byl hroznový cukr, taky jsem ho mívala pro návštěvy. Vypadal hezky, ty barvy byly pěkné, takové jemné. Jenom byl dosti tvrdý a bývalý tchán mi ho kdysi okomentoval "zase ten ku... cukr a ten žlutý je jak pos... " :-) Tchán byl od rány a řekl co si myslel :-) Já byla cerka těsně po svatbě a myslela jsem si jakou mám v cukřence parádu :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D tak to můj tchán byl podobný, taky si nebral servítky a řekl, co si myslel.

      Vymazat
  5. Hanko, cukr vypadá krásně. Jen se mi zdá, že ve svém okolí už těch fialek tolik nevidím. Měj hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruš, to máš pravdu, u nás před domem se vytratily ze sadu a to tam loni byly. Na tyto jsem byla v lese.

      Vymazat
  6. To je krásná barvička a voní to až k nám)))
    Hezký víkend,

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, hlavně jestli se mi povedou ty makronky:-D ale já se nevzdám, i když první budou stát za prd:-D ale jak se znám tak vždy první recept se mi podaří a dalších deset budu vychytávat, než se mi zas povedou:-)

      Vymazat
  7. Zajímavé! O něčem podobném jsem nikdy neslyšela. Věřím, že je dobrý proti kašli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj to určitě bude, hlavně se těším až z něho něco upeču :-)

      Vymazat

Okomentovat