Letošní pampeliškový med

 Letošní pampeliškový med

Letos je počasí opravdu proměnlivé, takže ještě než přišly deště, tak jsem nasbírala pampelišky na med a pustila se do vaření medu. Dělávám ho každý rok a dětem chutná víc než ten včelí. Už jsem tu recept vkládala, takže kdo by měl zájem, tak ho nejde zde. Jinak pampeliškový med obsahuje spoustu prospěšných látek a napomáhá při nachlazení a kašli. Pampeliška neboli smetánka lékařská pomáhá taktéž při zánětech močových cest a při ledvinových kamenech. Z pampelišky jde též vyrobit vynikající pampeliškové víno, které jsem pila u svých známých z valašských končin, mám slíbený recept, tak vám ho pak ráda sepíšu. No a co my mladé dcérky na Valašsku jsme z nich nejraději pletly věnce na hlavu a připadaly jsme si jako princezny:-). Jestlipak i vy umíte z pampelišek uplést věnečky?

Hotový pampeliškový med.

Pampelišky musíte trhat bez stonků....

Poté zalijete vodou, přidáte pomeranče a citróny...lehce povaříte.

Do druhého dne necháte odpočinout, přecedíte přes plátýnko...

Přidáte cukr a vaříte do zhoustnutí...



Dobrou chuť a hodně zdraví všem!


Komentáře

  1. Haničko, med jsem letos nedělala.
    Moc se mi líbí tvé fotky, lákavé, voňavé!
    A věneček myslím pořád zaplést umím, jen teď nějak není hlavinka, které bych ho nasadila :o)
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuju a věneček by jistě slušel i tobě ;-)

      Vymazat
  2. To máš krásnou zásobu. Pampeliškový med jsem dělávala jako malá s babičkou a taky jsem si u trhání zničila novou bundu. To už taková radost nebyla. Vidím to jak dneska )))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, taky ho mám spojený s babičkou, vždy nám ho dělávala:-) a máš pravdu pampelišky umí udělat i neplechu a tak na ně chodím v rukavicích :-D

      Vymazat
  3. Dělávala jsem pampeliškový med, ale asi poslední tři roky ne. Co není - může být.
    A věneček ? Jasně, že ho umím uplést . Já se pamatuji z dětství, že mamka malý věneček pletla i z pooměnek a ten pak položila na talířek s vodou a on za nějakou dobu jakoby povyrostl. Ale sama jsem to v dospělosti snad nikdy nezkusila. :-)
    Klidnou neděli, Hanko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já pletu věneček vždy s dcerou i když se mi do toho moc nechce, jak mám pak zaťápané ruky :-D

      Vymazat
  4. Hani , pampeliškový med dělám a věnečky pletu ze všech možných květin. Pampelišky každý bere spíš jako plevel, nejsou moc doceněné. Přitom jsou tak zdravé a jedlé celé i s kořenem. Používám na čaje a dělám z něho i tinkturu. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, přesně tak, hodně lidí má pampelišku hlavně jako plevel. No taky nejsem nadšená, když se mi objeví v zahrádce, ale jinak ji mám moc ráda:-)

      Vymazat

Okomentovat