Avokádové guacamole

 Avokádové guacamole

Přiznám se, že avokádo jsem nikdy neměla ráda, až v téhle podobě jsem si ho zamilovala. Dcera ho miluje jen tak, naučila ji ho jíst její teta, která žije v Jižní Africe. A když jsme tam za ní byli na dovolené, tak u pokoje dcery rostl velký strom a ta si je trhala z okna, no pokud ji na ně nechodily veverky:-). Takže jsem ho začala kupovat i u nás a narazila jsem na tento recept, který si zamilovala celá rodina. U nás ho máme nejraději jen tak na bagetce. Tak třeba i vám zachutná tahle dobrota.

Suroviny:

* 1 zralé avokádo
* 1 menší šalotka
* 1 rajče
* 1 stroužek česneku
* šťáva 1/2 limetky
* hladkolistá petržel
* čerstvá nebo sušená chilli paprička
* sůl
* pepř

Postup:

Avokádo si podélně rozřízneme kolem pecky a krouživým pohybem rozpůlíme a vyndáme pecku. Pomocí lžičky si vydlabeme dužinu a vložíme do misky, kde ho rozmačkáme pomocí vidličky. Šalotku si pokrájíme nadrobno a přidáme k avokádu. Rajče si rozpůlíme a vyndáme měkkou dužinu a zbytek pokrájíme nadrobno, česnek si prolisujeme, vymačkáme šťávu z půlky limetky, chilli papričku pokrájíme nadrobno a petržel taktéž. To vše přidáme do směsi. Nakonec osolíme a opepříme a vše důkladně promícháme. Podáváme třeba na bagetce.





Dobrou chuť!



Komentáře

  1. Hani, zdravím. Z avokáda dělám taky různé pomazánky, mám ho v oblibě. Na rozdíl od mého muže. Aspoň mě ho nesní...Hezký víkend. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, to zní dobře, to já nečekala, že u nás se o guacamole strhne pomalu bitka:-D hned druhý den jsem dělala ze dvou avokád.

      Vymazat
  2. Tak pomazánka by mně určitě chutnala.Píšu si recept a děkuji.
    Hani,měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  3. Haničko, je to u nás hodně podobné. Samotné ho nemusíme skoro nikdo, až na Terku (ta se s ním živila v USA), ale quacamole milujeme všichni.
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D tak vidím, že je to u vás úplně stejné. Přeju ti Helenko pěkný zbytek neděle.

      Vymazat
  4. Avokádo miluji. Ale ceny letos jsou hodně vysoké oproti loňsku. Podobný recept mám, ale zatím jsem nezkoušela, určitě by mi chutnal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lotty, to máš pravdu, u nás je měli v akci, teda ty zelené nedozrálé, ale já je dám na parapet na sluníčko a za tři dny je měkké. V srpnu dorazí švagrová po 2 letech z Afriky, tak jsem ji říkala ať mi je zas natrhá na zahradě i s limetkama:-)

      Vymazat
  5. Avokádo mi moc jen tak nezachutnalo. Ale zkusím úpravu dle Tvého receptíku.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Hmmm, to vypadá na úžasnou pochoutku))) Milujeme avokádo jen tak.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat