Levandulový sirup

 Levandulový sirup

Nastal čas voňavých levandulí a tak jako každý rok jsem si z nich udělala voňavý a chutný sirup. Levandulí mám na zahradě několik a i tu bílou, ale ta neudělá takovou pěknou barvu v sirupu. Krom toho dělám z levandule i voňavé paličky nebo si ji suším. A co vy? Máte rádi omamnou vůni levandule?

Suroviny:

* 1 kg cukru
* 2 ks citrónu na plátky
* šťáva z jednoho citrónu
* 100 g levandulových květů
* 1,5 l vroucí vody
* 1 lžička kyseliny citrónové

Postup:

Nachystejte si nádobu, ve které budete sirup připravovat. Vložte do ní cukr, levandulové květy a plátky citrónu. Zalijte vše vroucí vodou a důkladně rozmíchejte, aby se cukr rozpustil. Poté přidejte vylisovanou citrónovou šťávu a kyselinu citrónovou. Nádobu přikryjte plátýnkem a nechte louhovat 48 hodin. Poté vše přeceďte přes plátýnko a vlijte do lahví. Pro delší uchování ještě vysterilizujte a lahve se sirupem uchovávejte nejlépe v lednici. Ze sirupu snadno vyrobíte skvělou limonádu. Do sklenice nalijete sirup, zalijete perlivou Mattonkou nebo obyčejnou vodou, přidáte plátek citrónu a květ levandule a je hotové letní osvěžení.


Levandule na zahradě.






Sirup po dvou dnech krásně zrůžoví.


Dobrou chuť a krásné letní dny!




Komentáře

  1. Haničko levanduli miluji, ale sirup nedělám. U nás doma by neměl užití - slazené pití se tady pije jen zcela vyjímečně.
    Krásně nafoceno, vůni cítím až sem.
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuju. U nás si na chuť levandule děti zvykaly dlouho, ale už jim chutná, já si ji dávám před spaním ať se mi dobře usíná;-)

      Vymazat
  2. Zajímavý sirup.Vůni levandule mám ráda a loni jsem si ji usušila a uháčkovala na mi malé polštářky.Voní ještě teď.Letos levanduli na balkoně nemám,ale má hodně dcera.Tak asi budu zase sušit.
    Hani,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  3. Jako malá holka jsem vůni levandule nemusela, ale pak se to ve mně nějak zlomilo a teď je mi příjemná
    hodně. Nikdy nezapomenu na zahrádce ponořit ruce do levandulového trsu a pár kvítků jen tak v prstech promnít a pak vůni vdechuji :-).
    Sirup jsem ještě nedělala, jen ji suším. Plním jimi šitá srdéčka a obdarovávám kamarádky.
    Hezký den, Hanko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, taky jsem přišla na chuť i vůni levandule až v dospělosti...mimochodem tvůj nápad na plnění šitých srdíček je krásný...obdarovaní musí mít radost:-)

      Vymazat
  4. Hani, kdysi mi kamarádka dovezla ze Slovenska levandulové víno, mělo tu samou barvu, jako tvůj sirup.
    Bylo výborné. Levanduli mám taky na zahrádce, mám ráda jeji vůni. Hezkou neděli, Hani :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, tak to víno bych taky určitě zkusila :-) krásné letní dny i tobě;-)

      Vymazat
  5. Hani, levandulovou limču jsem ochutnala na farmě ve Starovičkách. Nebyla špatná, ale často bych ji nemusela, je až moc voňavá. Jinak levanduli mám moc ráda, ale spíše jako dekoraci. Máš vše krásně nafoceno.
    Přeji prima týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, taky mi chvilku trvalo, než jsem si na chuť levandule zvykla, ale teď si ji dávám hlavně před spaním. To se mi pak dobře usne;-)

      Vymazat

Okomentovat