Rybízová marmeláda

 Rybízová marmeláda

Hned po návratu z dovolené jsem se pustila do rybízové marmelády, jelikož mi rybíz krásně dozrál a bylo ho zapotřebí zpracovat. Letos nějak nestíhám vkládat kvůli dovolenkování a výletům. Takže marmeládu mám už víc jak týden hotovou a ještě nějaký ten rybíz mám na zahrádce, takže nejspíše zítra budu pokračovat. Tak vám sem vkládám můj rychlý a jednoduchý recept.

Suroviny:

* 1 l rybízové šťávy
* 900 g cukru krupice

Postup:

Rybíz si natrhám i se stopkami, propláchnu ho a vložím do hrnce. Já všechny marmelády dělám v litinovém hrnci. Rybíz pomačkám šťouchadlem na brambory a povařím asi 10-15 minut. Jakmile rybíz změkne a povolí šťávu propasíruju ho v jemném sítu. Šťávu si přeliju do hrnce, přidám cukr a vařím asi dalších 10-15 minut. Rybíz obsahuje spoustu pektinu a tak není zapotřebí žádných želírovacích přípravků. Hotovou marmeládu poznáte, když si vložíte malý talířek do lednice a kápnete na něho trochu marmelády a tak poznáte, zda je už dostatečně hustá. Hotovou marmeládu naliju do vysterilizovaných sklenic, zavíčkuju a já ještě pro jistotu vysterilizuju v hrnci vyloženém utěrkou a vodu naliju tak do poloviny sklenic, alespoň 5 minut nechám projít varem.












Moje léto ve skle!


Komentáře

  1. Haničko, rybízovka musí být, Vánoce bez lineckého s domácí marmeládou - nemyslitelné :o)
    Máš zajímavý postup, já mám takový ten letitý odšťavňovací strojek, je to celkem fuška, rybíz mi mele manžel...
    Chválím krásné fotky a přeji příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, moc děkuju, hlavně za pochvalu fotek, jelikož jsem samouk fotograf a stále nejsem spokojená :-D jinak já nemám žádný odšťavňovací strojek, tak už léta praktikuju tento postup a přijde mi rychlý a nenáročný a jak píšeš, linecké bez domácí marmelády není ono ;-)

      Vymazat
  2. Hani, rybízovou marmeládu připravuju každý rok, stejně jako jahodovou a meruňkovou. Domácí je prostě nejlepší ! Máš to hezky připraveno, v zimě se bude hodit. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, děkuju a jak píšeš až se zima zeptá, tak budou marmelády nej vzpomínka na léto :-)

      Vymazat
  3. Nejdřív musím pochválit vaši krásnou dovolenou. Je vidět; že jste si ji užili a nabrala jsi sily na kuchtění. Domácí produkty jsou vždycky nej)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuju, dovča byla super a musela jsem hned skočit do zahrádky a zpracovat rybíz, než by bylo pozdě :-)

      Vymazat
  4. Kdyby žádnou, tak marmeládu z rybízu udělat musím. Na vánoční cukroví si jinou, než tu domácí nedovedu představit.
    Ty jsi to tak krááásně nafotila, že člověku zrovna srdce plesá :-).
    Pěknou neděli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, moc děkuju, hlavně za pochvalu fotek, to zas mě srdce plesá, jelikož jsem fotografka amatérka a stále nejsem spokojená a z fotek hodně přebírám. Potřebovala bych nějaký rychlokurz focení, přeju ti krásný zbytek prázdnin ;-)

      Vymazat
  5. Já to letos s rybízem odflákla.Všechen jsem zamrazila.Ale od loňska mám ještě dvě skleničky marmelády.
    Hani,máš to všechno krásně nafocené,opravdu nádhera.
    Měj hezký začátek týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, moc děkuju hlavně za pochvalu fotek. No hlavně, že máš schováno na zimu, my zas furt vyhlížíme hřiby, ať máme co nasušit na zimu na "štědračku". To mám taky jednu rezervní skleničku sušených hřibů, ale snad ještě vylezou a bude, co sbírat ;-)

      Vymazat
  6. Hani, krásné fotky. Taky jsem dělala rybízovou marmeládu, jenom pár sklinek, ať mám na linecké. Teď nám nastaly odpočinkové dešťové dny, nevím jak ty, ale já je po těch vedrech přivítala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, taky mi nevadí, že se ochladilo a navíc by konečně mohly začít růst hřiby :-)

      Vymazat

Okomentovat