Lekníny na rybníku

 Lekníny na rybníku

Pamatuji si tu malou sazenici leknínu, kterou jsem vysadila do našeho menšího rybníku, kde běžně chováme pstruhy. Za ty roky se krásně rozrostl a každý rok je větší a větší. Letos se opravdu rozrostl hodně. Asi to bude tím, že po zimě, kdy nám vydra sežrala všechny pstruhy a nezbyl nám tam ani jeden, tak se leknínu daří ještě víc. Ve větším rybníku si vydra taky pošmákla asi na třiceti kaprech a zůstalo nám tam už jen sedm přeživších....Jinak rybníky srší životem. Všem rostlinám se krásně daří, vážky máme všech druhů a barev a taky jsem před lety do rybníků vysadila asi deset vodních šneků a dnes jich tam máme snad stovky :-) a to nemluvím o žábách, které si naše rybníky taky oblíbily. Dříve na místě rybníků byla jen zarostla mokřina, kterou jsme odkoupili od sousedů a udělali z ní krásné místo plné života. Dnes by jsme za tento projekt dostali určitě i nějakou tu dotaci...., ale o to nám nešlo. Já miluju přírodu a snažím se pro ní dělat maximum a dnes mě velice těší, že jsme zde vytvořili krásnou oázu plnou živočichů a rostlin a zároveň jsme zadrželi vodu v krajině, které je stále méně.


Naše letité lekníny...


Leknín v detailu...


Po dešti je voda v rybnících zakalená...


Čibuk aneb tak pravíme u nás na Valašsku rákosu :-)

Vodních šnečků máme na rybníkách už snad stovky :-)

Hráz pod rybníky, většina rostlin je už odkvetlá...

Ještě trochu kvete krásnoočko :-)


Komentáře

  1. Hani, kochám se! Vybudovali jste i bez dotace kouzelné místo, je za tím nepochybně obrovská hromada práce a starostí. Smekám a přeji, ať se rybníku daří a máte z něj radost.
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, rybníky máme už 7 let a byla to dlouhá a náročná práce. Můj muž je vášnivý rybář, tak si splnil svůj sen. Dnes už jsou krásně zarostlé, jako by tu byly odjakživa:-)

      Vymazat
  2. Hani, nádhera, muselo to dát práce než jste rybníky vybudovali, ale stojí to za to. Lekníny mají krásnou barvu, viděla jsem snad jenom bílý :-) Vydra by mě taky naštvala, ale co s ní, že? Na Orobinec jsme jako děcka chodily na Hliník, tam ho bylo. Jdu se pokochat ještě jednou, udělali jste pro přírodu opravdu hodně :-) Hezké, mokré, upršené ráno .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, ano dalo to hodně práce, ale dnes jsme rádi, že jsme je zbudovali. Hlavně já, jelikož mi můj muž dal volnou ruku, navrhnout je podle sebe:-) taky jsem kolem nich nasadila asi třicet vrb, které jsem vypěstovala z proutků:-)

      Vymazat
  3. Hani,žasnu,krásný rybníček s lekníny.Ach ta vydra...Přišla si snadno k dobrému obědu.Je to příroda a s tím se nic neudělá.Hodně by mě to mrzelo.
    Ať vám rybníček vzkvétá a dělá radost.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, moc děkujeme. Cesta to byla dlouhá a strnitá, ale výsledek stojí za to :-) a co se týče vydry, tak nic nenaděláme, hold jak píšeš, je to příroda. Několikrát jsem ji tam načapala a je ryhlá jak jezevčík:-D

      Vymazat
  4. Hani, parádní výsledek. Moc se mně rybníčky líbí. Já bych taky chtěla dostat vodu na zahradu, ale nemám tolik místa a o to víc nad tím přemýšlím :-)
    Ať se rybkám daří. A vám pěkné prázdninové dny.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, můj bratranec se taky nechal insporovat a to má taky jen málo místa, tak teď buduje pidi rybníček:-) my máme na zahradě taky i malinké jezírko a dřív jsme v něm měli malé koikapry;-) a hned bylo živo.

      Vymazat
  5. Je to prostě nádhera !!!! U váš čibuk u nás se říká doutník :-).
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé Hani, no jasně vždyť vypadají jako doutníky:-) my na ně jako děcka vyráželi za les na " rusáckou louku" dříve ji od "68" okupovali rusáci, tak proto rusácká louka, dodnes tam jsou viditelné zákopy a rostou tam červeníci:-)

      Vymazat
  6. moc hezké, lekníny mám ráda,Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Světli, dřív jsem je obdivovala v parcích...jeden jsem si vzala do vázy, ale vydržel jen den, takže už vím, že ve váze nevydrží;-)

      Vymazat
  7. Lekníny jsou nádherná hříčka přírody. Moc se mi líbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, přesně tak:-) trvalo to nějaký rok, než začaly kvést.

      Vymazat
  8. Hani, krásné lekníny ! Ta barva... Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Na chatě máme jenom malé jezírko, ale bílé lekníny tam jsou, ty tvoje růžové jsou opravdu nádherné. Už několik let tam docela spokojeně žije šest karásků, nachytaných v lesním jezírku, ale za celou dobu se nerozmnožili. Možná to jsou jenom holky a nebo kluci. Rybníky i upravené hráze jsou moc pěkné. Zdravím 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju, jen je škoda, že nám tu loví vydra a tak tam máme už jen sedm kaprů, ale na jaře vše doplníme;-)

      Vymazat

Okomentovat