Dýňový krém

 Dýňový krém

Dnes je u nás sychravé počasí a tak jsem se rozhodla uvařit něco na zahřátí. Od sousedky jsem dostala dýni hokkaido. Celou mou letošní úrodu dýní mi sežrali slimáci a tak tato přišla vhod. Tuto polévku u nás máme rádi a díky chilli papričkám a zázvoru vás opravdu zahřeje a hlavně zasytí, tak pojďme na ni.

Suroviny:

* 1 menší dýně hokkaido
* 1 l zeleninového vývaru
* 400 ml kokosového mléka
* 4 stroužky česneku
* 1 lžíce mletého zázvoru
* 5 lžic olivového oleje
* 1 menší chilli paprička
* 1 snítka libečku
* 1 lžíce posekané pažitky
* 1 snítka kari
* 1 snítka tymiánu
* 1 snítka bazalky
* 1 snítka rozmarýnu
* 1 cibule
* pepř
* sůl

Postup:

Opláchnutou dýni rozpulte, vydlabejte semínka a nakrájejte na měsíčky. Vložte do zapékací mísy a většinou oleje pokapejte, osolte, opepřete a pokrájenými bylinkami posypte. Vložte do trouby předehřáté na 200°C a pečte 30 minut. V hrnci na zbylém oleji orestujte cibuli nakrájenou nadrobno a jakmile zesklovatí přidejte česnek nakrájený na plátky a chvíli orestujte. Na tento základ vlijte zeleninový vývar a přidejte zázvor a překrájenou chilli papričku. Dýni překrájejte na menší kusy a vložte do vývaru a vařte ještě asi patnáct minut. Vařící polévku podle chuti osolte a opepřete a přidejte většinu kokosového mléka a ještě chvíli povařte. Zbytek mléka si schovejte na dozdobení polévky. Polévku odstavte a rozmixujte tyčovým mixérem do hladka. Hotovou polévku si dozdobte zbylým kokosovým mlékem.


Dýni si pokrájím, osolím, opepřím, přidám bylinky a olivový olej a šup do trouby.





Do vývaru vložím upečenou dýni a ještě povařím...

Poté přidám kokosové mléko a vše rozmixuju tyčovým mixérem...

Hotovou polévku ozdobím kokosovým mlékem...




Tak dobrou chuť a krásný zbytek babího léta!


Komentáře

  1. Tuhle polévku mám moc ráda,sice ty ji máš úžasně vylepšenou,já si ji dělám úplně jednoduše,kvůli žaludku moc nekořením a zjemňuji smetanou.Manžel ji nejí,ale možná,že by tvoji jedl,recept si napíšu a děkuji.A ty opečené kousky dýně v polévce to je super.To bych i pro sebe mohla vyzkoušet.
    Hani,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu děkuju, no je pravda, že díky chilli a zázvoru o to víc zahřeje:-)

      Vymazat
  2. Vypadá to luxusně, taky ji máme rádi

    OdpovědětVymazat
  3. Hani, ještě jsem ji letos nedělala, ale určitě na dýňovku dojde. A ne jednou. Máme ji moc rádi.
    Přeji příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli děkuju, taky ji budu jistě vařit ještě několikrát. Všichni jsme si ji oblíbili.

      Vymazat
  4. Taky ji vařím. Trochu jednodušeji, ale ten Tvůj receptík si vytisknu a zkusím ji udělat podle Tebe.
    Hezkou neděli, Hanko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Tak včera jsem se na ni taky chystala.
    Nakonec ale zvítězila rajská )))

    OdpovědětVymazat
  6. Hani, ahoj. Dýňovou polévku dělám často, máme ji rádi a patří u nás k podzimu. Do hotové přidávám ještě koupená černá dýňová semínka, opražená nasucho na pánvi. Je to moc dobré. Měj se hezky, zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, přesně tak, patří k podzimu, já ji někdy dozdobím slunečnicovýma semínkama;-)

      Vymazat
  7. Odpovědi
    1. Zbyla i na dnešek a jak píšeš hodila se na zahřátí po sběru ořechů.

      Vymazat
  8. Hani, já dělám polévku z hokaida podle Jamie Oliviera a chutná nám moc. Dělám ji po celý rok, nějak si to bez ní nedovedeme představit :-)
    Ta tvoje musí být taký výborná. Upéct dýni mě nenapadlo. A máš krásně prostřeno!
    Pěkný podzim. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, tak podle Jemie Oliviera musí chutnat vše skvěle, já mám od něho zase sadu nádobí. Moc děkuji za pochválení prostřena a i tobě přeju krásný podzim.

      Vymazat

Okomentovat