Nenahraditelný Václav Havel

 Nenahraditelný Václav Havel

Ano nenahraditelný....dnes by oslavil osmdesátépáté narozeniny a je opravdu velká škoda, že už není mezi námi. Byl to pro mě první pan prezident, kterého jsem vnímala už jako dítě a pak v dospělosti. Jediný schopný, spravedlivý a vnímavý, tedy kromě T.G.M. , ale toho jsem bohužel nezažila. Moc mi v dnešní době chybí taková osobnost v naší zemi vzhledem k blížícím se volbám.... Politiky jsem nikdy neměla extra v oblibě, tedy ještě na pana Jaroslava Kuberu, který mě svým přístupem a hlavně humorem vždy odzbrojil:-). Tak aspoň malá vzpomínka na našeho bývalého pana prezidenta...záměrně jsem zvolila tuhle fotku, která mi visí i v obyváku....lady D. také neměla v životě ustláno na růžích, tak si se mnou vzpomeňte na tyhle dvě úžasné bytosti.

Zdroj Pinterest...


Komentáře

  1. Taky jsem na pana Havla dnes vzpomínala. S úctou. Osobnosti s morálním kreditem v politice opravdu chybí.
    Děkuji a zdravím, Hani. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, jsem ráda, že i ty k němu máš stejnou úctu jako já...hold takoví se už asi dlouho nenarodí...:-(

      Vymazat
  2. Hani,krásné připomenutí vyjímečného muže.Včera dávali na ČT dva zajímavý pořád k jeho výročí.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, taky jsem mrkla, baví mě dokumenty z jeho života, ten jeho humor :-)

      Vymazat
  3. Zdravím vás a děkuji za krásnou vzpomínku. Pan prezident Havel si ji zaslouží. Setkala jsem se s ním osobně, podepsal mi svoji knihu (samozřejmě s nezbytným srdíčkem). Uráží mne, když ho lidé ještě odsuzují, byl jediným, kdo nám v cizině zajistil morální kredit. Teď už máme jen ostudu. Jeho příznivci jsou tu osočováni názvy jako "havloidi" (viz současný prezident), ale já jsem klidně hrdý havloid a s potěšením zjišťuji, že ještě někdo další k němu má úctu. 40 let jsem prožila v totalitě, Havlovo období bylo balzám na duši. Teď mám hrůzu z toho, kdo nám vládne a musí v tom vyrůstat má vnoučata. Havel je opravdu nenahraditelný a strašně našemu národu chybí, i když si to větší část národa vůbec nepřipouští a volí do čela státu lumpy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, závidím to osobní setkání :-) a souhlasím se vším, co jsi napsala. Udělal toho pro nás opravdu moc a hlavně nás uměl reprezentovat narozdíl od jiných....

      Vymazat
  4. Moc děkuji za krásnou vzpomínku, jen nevím, proč pořád píši a nic z toho se na stránce neudrží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko a víš, že mě to vůbec nepřekvapuje. Nejspíš zase nějací rudotrenýrkáří útočí...tak jako když jsem tu vložila článek o knize Černobyl. Je to fakt hrozné, jak nám tady neustále někdo nabourává naši svobodu!

      Vymazat
  5. Hani, zdravím. Taky jsem vzpomínala... Václav Havel byla pro mě velká osobnost, které jsem si vážila. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, každý vlastenec by si ho měl vážit a vzpomínat jen v dobrém za vše, co pro naši zem udělal;-)

      Vymazat
  6. prostě osobnost, jaká se dnes těžko hledá...Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děvčata, jsem moc ráda, že jsem na tento blog trefila. Je to balzám na nervy nejen kvůli těmto názorům na Václava Havla, sdílím s chutí celý obsah webu, jsem také typ hospodyňky a mám ráda "tvořeníčko". Ráda něco přidám. Jen můj poznatek u Václava Havla. Zemřel před Vánoci a byl vyhlášen smutek. Na pohřeb jsem nejela, bylo tam tisíců dost, sledovali jsme to všichni v televizi. Ale těsně před pohřbem jsem jela do Prahy zapálit svíčku na Václaváku, byly tam davy lidí - i cizinců všeho druhu, spousta vzkazů - nafotila jsem tu atmosféru a poplakala si. Tušila jsem, kam to s těmi morálními hodnotami v politice půjde. Ten smutek lidem vadil a slyšela jsem kolem sebe názory, že jim zkazil celý Advent - jako kdyby za to mohl, že zenřel v Adventu.
      Mně zemřela sestřenice (Dana Paková - vychovala vnučku Jana Wericha Zdeňku zvanou "Fanča")přímo na Štědrý den. Tak jsme jí za to měli vynadat? To lidské myšlení je někdy úchylné - a jen by mne zajímalo, jak ten Advent ti dotyční chtěli trávit - nejspíš lítáním po marketech.
      Teď děkuji Jitce za upozornění na film o Havlovi na ČT 2, mám nemocného manžela, tak jsem TV moc nesledovala a přehlédla jsem to. Pustila jsem si ho dnes zpětně. Je to zázrak, že tam vůbec něco dali. Ráda jsem to shlédla. Díky.

      Vymazat
    2. Jiřinko, moc děkuji za tvá slova, jinak česká televize je asi jediná, která si vždy vzpomene na významné lidi, kteří už nejsou mezi námi a vždy dají nějaký ten pořad či film s danou osobností. Budu se těšit na další návštěvu u mě na blogu :-)

      Vymazat

Okomentovat