Hvězdičkové perníčky

 Hvězdičkové perníčky

Dnes jsem se pustila do pečení perníčků a kromě klasických tvarů jsem se pustila i do hvězdiček s hvězdičkovým vzorem. Váleček se vzorem jsem koupila na Slovensku v Liptovském Mikuláši. Loni jsem trošku bojovala s tím, aby se mi těsto nelepilo na váleček. Chce to pracovat opravdu s chladným těstem a vše důkladně pomoučit. Potom jsem taky bojovala s tím, že po upečení vzor nebyl moc viditelný. Na to však stačí jednoduchý trik a ten spočívá v tom, že vykrojené hvězdičky na plechu necháme pořádně schladit. Nejlépe když dáte celý plech na mráz, necháte těsto pořádně schladit a šup s ním do trouby. Zdobit perníčky se teprve chytám, jelikož mě dnes čekají ještě vanilkové rohlíčky a linecké. A co vy? Už máte vše napečeno?






Krásný předvánoční čas všem!


Komentáře

  1. Máš perníčky moc krásné.Uvažovala jsem také o válečku a ono s ním pracovat nebude jen tak.
    Teď jsem se trochu vyvztekala u vanilkových rohlíčků.Dnes se mi těsto drobilo,přitom dělám každý rok stejné.
    Hani,měj hezkou adventní neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, váleček si pořiď zas tak složité to není, jen to chce vychytat;-) já dnes taky pekla rohlíčky, jen dva plechy. Já zas připekla plech lineckého:-D jsem se zakoukala do TV.

      Vymazat
  2. U nás se pečou jen medové perníčky a štola. Cukroví mám objednané od kamarádky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, máš to vychytané:-) já na sladké moc nejsem, jinak bych pekla víc, takže už jen ruské ořechy a mám splněno. Dárky zabalené, stromek v pergole, na salát vše nechytané, takže jen pro kapra a Štědrý den může přijít:-)

      Vymazat
  3. Haničko, perníčky máš kouzelné! Moc se ti povedly! Je mi jasné, že to s těmi krásnými válečky není jen tak... Zatím žádný nemám, ale láká mě to :o)
    Napečeno mám, čeká mě slepování, nepečené dobroty a pak hromada vánoček pro rodinu a kamarády - takže vlastně nemám :o)
    Měj krásnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuju. No ty jsi dobrá napéct tolik vánoček, já budu ráda, když stihnu jednu:-)

      Vymazat
  4. Hani, mám už skoro napečeno, dneska ještě dva druhy a končím. Perníčky dělávám už na Mikuláše do balíčku. Váleček mám taky, ale s jiným vzorek, ještě jsem ho nepoužila. Tvoje vychytávka, aby zůstal vzor vidět, je super, musím vyzkoušet. Krásnou neděli, Hani :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, určitě vyzkoušej váleček a poradím ještě válet tak, že neválet jak s klasickým válečkem, ale jako bys válela sud, nechytat ho za ty ručky. Jsem ráda, že jsem tě konečně viděla, tvůj úsměv:-)

      Vymazat
    2. Hani, taky jsem tě ráda konečně viděla. Udělala si mi radost, bylo to milé překvapení. Těším se až se zase uvidíme a povykládáme dýl. Moc děkuju :-)

      Vymazat
    3. :-) Libuško sálá z tebe pozitivní energie, taky se moc těším na další shledání a samozřejmě tě očekávám i u nás. Takový kožuškov jako ty nemáme, ale náš Apolo by se s těmi vašimi určitě skamarádil:-) měj krásný zbytek adventní neděle. Já pálím svíčky a topím v krbu.

      Vymazat
  5. Hani, máš pěkné vychytávky na práci s válečkem. Váleček se mi líbí, ale zatím ho nemám. :o) Dnes ještě upeču pusinky ze zbylých bílků a příští týden nazdobím linecké čokoládou a mám snad hotovo. Pro stromek jedeme za pár minut, tak snad nějaký vybereme.
    Přeji hezkou adventní neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, děkuju. Ty jsi dobrá, že už toho tolik máš a doufám, že jste vybrali pěkný stromeček.

      Vymazat
  6. Hani, zdravím. Váleček se vzorem mám taky, ani jsem ho letos nepoužila. Upečeno mám, letos jsem to omezila a upekla méně. U nás v rodině jeden dia, jeden vegan, jeden bezlepkový, jeden fitness trenér... Tak není potřeba tolik upéct. Těším se na naši velkou rodinu, hlavně aby všichni byli zdraví. Hani, ahoj. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, já už toho taky tolik nepeču, já sladké nejím už asi 2 roky...nějak mě přešla chuť, jako děcko bych se toho ujedla:-D naše děcka dávají přednost čokoládám, takže jen pro návštěvy peču. Já raději kus masa, sýru...ale furt ráda upeču pro druhé:-)

      Vymazat
  7. Perníčky más moc povedené. Váleček se vzorem nemám, takže moje perníčky jsou takové klasické.
    Upečeno už mám, jen ještě některé slepit krémem. To dělám vždy později. Už také peču podstatně méně, nežli kdysi. Ti co mi cukroví ujídali potají, už mají radějí spíš kus něčeho masem zdobeného :-).
    Měj se Hanko, hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuju. Taky mám většinu perníčků klasických, s těmito je to pracnější:-) jinak taky mám raději kus masa:-D

      Vymazat
  8. Odpovědi
    1. Děkuju Světli, trošku pracnější, ale výsledek stál za to:-)

      Vymazat
  9. Liebes, danke für deine lieben Worte. Dein Deutsch ist sehr gut und deine Lebkuchen sehen so schön aus. Festlich fotografiert. Wunderschön. Alles Liebe und eine wundervolle Weihnachtszeit, Elisabeth

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vielen Dank. Ich wünsche dir ein frohes Weihnachtsfest und einen guten Rutsch ins neue Jahr.

      Vymazat

Okomentovat