Vaječný likér

 Vaječný likér

U nás se vaječný likér dělá pravidelně jak na Vánoce tak i na Velikonoce. Každá rodina má jistě svůj zaručený recept. Tak vám sem vložím ten náš.

Suroviny:

* 300 ml rumu
* 250 ml smetany ke šlehání
* 1 plechovka kondenzovaného mléka
* 1 vanilkový lusk
* 250 ml mléka
* 25 g cukru
* 4 žloutky

Postup:

Žloutky si vyšleháme s cukrem do pěny a přemístíme do kastrůlku. Přidáme mléko, smetanu, kondenzované mléko a zrníčka z vanilkového lusku. Ze zbylého lusku si můžete udělat domácí vanilkový cukr, tak že si do skleničky dáte krupicový cukr, přidáte k němu lusky a uzavřete ve sklenici. Směs pomalu přivedeme za stálého míchání k varu a vaříme, tak dlouho, než je směs hustá skoro jako pudink. Poté směs necháme vychladnout a poté přilijeme rum. Přelijeme do uzavíratelné sklenice a skladujeme v lednici. Takto skladovaný vaječný likér může vydržet i měsíc.







Dobrou chuť a na zdraví!


Komentáře

  1. Nápoj mého mládí. Vařila ho babička a večer jsme si dávaly spolu štamprdličku)))
    Krásnou adventní neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, jak píšeš štamprlička:-) babička ho taky dělávala, děkuju, že jsi mi to připomněla a přeju krásnou poslední adventní neděli.

      Vymazat
  2. Haničko, už jsem ho dlouho nevařila a když koukám na tvůj příspěvek zjišťuji, že ač vaječňák k adventu patří, letos jsem si ještě nedala ani kapičku...
    Dneska to musím napravit :o)
    Přeji krásnou adventní neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, tak to musíš určitě napravit :-) přeju krásnou poslední adventní neděli.

      Vymazat
  3. Hani, vaječný koňak na vánoce nesmí chybět. Léty jsem si už postup hodně zjednodušila, ale ten tvůj je poctivý a určitě výborný :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, jak píšeš, nesmí chybět:-) zajímal by mě ten tvůj recept, že by vše pochladnu?

      Vymazat
  4. Hani, vaječňák musí být... Milovala ho hlavně moje mamka, nikdy jí dlouho nevydržel. A když jsme jí ze srandy říkali - to už jsi ho vypila, vždycky odpovídala - vždyť je to jak puding... Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D Leni, rozesmála jsi mě, měla pravdu, vždyť je to jak pudink:-D i našim dětem dáme okoštovat:-)

      Vymazat

Okomentovat