Moje zahrádka

Tak tohle je moje malá, skromná zahrádka, kdy právě krásně kvetou jahody. Rybíz už pomalu odkvétá, ale zato za chvíli bude krásně kvést můj medvědí česnek, ze kterého jsem připravovala pesto. Na moji zahrádce hlavně nesmí chybět česnek, který mám ze sazenic ještě po babičce a každý rok něco nechám na další sadbu a je fakt vynikající. Dále na mé zahrádce nesmí chybět bylinky a tou číslo jedna je Libeček, který každým rokem množím ať ho mám každý rok víc a víc, jelikož vývar bez Libečku není vývar, dále se hodí k bramborám nebo různě k masu a do všech možných pokrmů, dá se uchovat i v podobě libečkového magi, ale já ho nejraději na zimu uložím na mrazák a jen odebírám.Dále na zahrádce mám bylinky např: petržel, pažitku,kopr, oregáno, tymián, rozmarýn, kari, bazalku....Dále mám už letitou rebarboru, která se hodí na nápoje, ale taky na marmelády. Nesmí chybět ani pár cibulek a letos jsem si zasadila i zázvor, který už krásně raší. Mezi klasiku patří hrášek, který můžete vysazovat i několikrát do roka. Pak také nesmí chybět ředkvičky, okurky, dýně, mrkev a ještě mi chybí zasadit už jen rajčata. Pak vám zde ukážu jak vše zpracovávám do různých marmelád a sirupů.




Libeček

Bylinky ve vyvýšených záhonech nenapadají škůdci

A málem bych zapoměla na hmyzí domeček, který je velmi užitečný pro celou zahrádku.

Komentáře

  1. Máte to fakt moc pěkné. My s manželkou bydlíme v paneláku, ale řekli jsme si letos, že taky koupíme kousek pozemku a uděláme si tam vlastní zahrádku. A do budoucna snad chatku, kde se bude dát přespat a večer třeba něco ogrilovat. No, záhonky už máme připravené, i když teď jsou na nich zakrývací plachty. Ale jsme, jak říká moje babička, spíš takoví mičurinci, kteří jedou pokus-omyl. Což to vlastně tak nějak vystihuje. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju, taky nejsem žádný velký zahradník a taky se stále učím pokus omyl;-) v každé hlíně se daří něčemu jinému.

      Vymazat

Okomentovat