Cape Point

 Cape Point

Další z nádherných míst v Jižní Africe. Tohle místo mě naprosto uchvátilo. Je to jeden z nejjižnějších mysů. Pokud by jste chtěli na ten nejjižnější, tak by jste se museli vydat na Střelkový mys, který ale není tak majestátný a krásný jako Cape Point….. Pokud by jste chtěli navštívit ještě jeden známy mys, tak doporučuji mys Dobré naděje. Každopádně my se vydali na Cape Point, který je součástí Přírodního parku Table Mountain National Park v jižní části Cape Peninsula s výskytem mnoha druhů rostlin, hmyzu, plazů, ale také skupinek paviánů nebo pštrosů. Patří mezi populární cíle turistů. Pro snadnější přístup byla ke starému majáku kromě pěší cesty vybudována také lanovka s názvem Bludný Holanďan…asi po prvních kolonizátorech Jižní Afriky. Cape Point se vypíná do nadmořské výšky 238 metrů a nejprve byl na jeho vrcholku postaven maják roku 1860, ale kvůli častým mlhám a po posledním ztroskotání lodi Lusitania 18. Dubna 1911 byl postaven maják nový o něco níže, aby byl vidět pro projíždějící lodě. V oceánu pod Cape Point je jedna z největších koncentrací žraloků bílých….jen z té výšky nešel žádný vidět.


Cape Point.


Starší maják.


Pštrosi v národním parku cestou zpět.


Komentáře

  1. Trochu mi to typem krajiny připomíná Azory)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle místo je vzdálené od Cape Town asi 2 hodiny, takže zase jiná krajina a jiná podívaná:-) bylo tam nádherně, jen ty paviány jsme neviděli.

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Hani děkuji, ještě mám dost v zásobě, tak mě těší přízeň vás všech:-)

      Vymazat
  3. Hani, to je nádhera! Úplně jsem se zasnila. Venku mrzne a tady slunce, moře...
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Hani, krásná dovolená. Měsíc bych tam taky vydržela :-)
    Krásný večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš to určitě, jen kdyby se člověk zrovna nemusel stresovat loňskou situací, která nás tam zastihla a málem jsme neodletěli...naštěstí vše dobře dopadlo a máme už jen krásné vzpomínky:-)

      Vymazat
  5. Opět děkuju za pěknou podívanou, Hani. V tom zimním čase se ráda zahřeju pohledem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško děkuji a to teď máme teda poctivou zimu, už čtyři dny sněží a mrzne....proč takhle nebylo o Vánocích? A já jsem k tomu ještě nějaká nachcípaná, sice je mi už líp, ale raději bych užívala zimy venku, než doma posmrkovala a pokašlávala. Tak snad sníh ještě vydrží a půjdeme se s dětma zas ven sáňkovat :-) krásný víkend přeju.

      Vymazat

Okomentovat