Cape Town-Jihoafrická republika aneb rok poté

 Cape Town-Jihoafrická republika aneb rok poté...

Zřejmě by mě asi nikdy nenapadlo podívat se do téhle krásné země, nebýt toho, že tam žije moje švagrová už více jak 10 let. Zvala nás tam už před lety, ale měla jsem obavu kvůli dětem, když byli menší, jak by zvládli tak dlouhý let. Je to přece jen nějakých 10.000 kilometrů a cca 15 hodin letu. I když je přestup v Dubaji, kde je to asi 6 hodin a pak dalších 9 hodin do Kapského města. Letěli jsme tedy poprvé až před dvěma lety s Emirates z Vídně. Do té doby jsem letěla už mnohokrát, ale s nízkonákladovýma společnostma, kde vám na krátké lety dají, tak možná nějaký nápoj a mačkáte se v sedadlech a pořádně si nenatáhnete ani nohy. To co jsem zažila s Emirates bylo nad mé očekávání, i když jsme letěli v obyčejné economy třídě. Sedačky pohodlné, prostor na nohy, velké obrazovky s širokou nabídkou filmů a dokonce i českých….o hudbě ani nemluvě. Letušky ochotné, milé a usměvavé a děti hned po nástupu dostali present v podobě kosmetické taštičky nebo batůžek s plno věcma od pastelek, omalovánek, ponožek či masku na oči. A když přišlo na řadu jídlo, tak šli vždy přednostně za dětmi a zeptali se jich na jaký chod mají chuť. Měli na výběr ze dvou nebo ze tří hlavních chodů a pak přišli na řadu dospělí a vzápětí rozváželi pití. Mohli jste si dát od vody, coca coly, mirindy, kávy, čaje, piva, vína až po něco tvrdšího. S pitím jezdili pravidelně, takže jsme opravdu nestrádali. Jelikož jsme měli noční let, tak jsme nejdříve dostali večeři, pak byl přestup v Dubaji. V Dubaji je jedno z největších letišť na světě, takže když jsme se měli dostavit na náš odletový gate, tak jsme museli přes půl letiště jejich letištním metrem…opravdu obrovská, ale nádherná budova. Po nástupu a odletu následovala snídaně…..poté oběd a pak ještě menší svačinka před přistáním v Kapském Městě. Doporučuji noční lety na tak velkou vzdálenost, jelikož alespoň polovinu času člověk prospí. Sice jsem za ten dlouhý let byla docela přesezená, ale i tak byl velice příjemný a člověk se může jít ve dvou uličkách Airbasu A380 nebo Boingu 777 v klidu projít. My vylítali ve 21 hodin a na letišti v Kapském Městě jsme byli druhý den v 16 hodin….záleží na tom, jak dlouhé máte mezipřistání v Dubaji. V Kapském Městě na letišti už na nás čekala švagrová, která nás naložila a odvezla do jejich druhého domu pro hosty v Constantii. Constantia je oblast v Kapském Městě pod úpatí hor, kde se nachází spoustu vinic a skvělých restaurací. Je to jedna z nejhezčích, velice klidných a bezpečných oblastí v Cape Town. Dům byl úžasný se třemi ložnicemi s přilehlými koupelnami, prostorná kuchyň i obývák, bazén…K domu přiléhal ještě jeden menší dům pro služebnou. V Africe je naprosto běžné mít služebnou, zahradníka…Ale ta naše i se zahradníkem k nám docházeli pouze třikrát v týdnu, ale švagrová má tu svou permanentně doma.No a jako bonus jsme dostali k dispozici Mercedes kabriolet :-)  pro naše výlety. Takže dovolená jako ze snu může začít :-) Největší sranda je, že se tam jezdí vlevo, jelikož je to bývalá britská kolonie. Takže volant na opačné straně a prostě vše naruby…no můj muž si zvykl rychle. Já řídila jen párkrát, když jsme jeli nedaleko ke švagrové, aby mě to netáhlo doprava a někoho jsem nesrazila :-D

Moje vyprávění bude na více článků, jelikož kvůli situaci na celém světě se asi dlouho nikam moc nedostaneme a my tam loni kvůli pandemii nakonec byli nuceni zůstat měsíc místo 14ti dnů, takže bylo co fotit a co zažívat, tak vám to budu dávkovat postupně, než se ze všeho vypíšu:-)  Tak se vydejte se mnou za kouskem tepla a exotiky.
Pohled na Cape Town a nad ní majestátná Table Mountain-Stolová hora.

Na letišti v Dubaji...tam jsme letěli Boingem 777...

A do Cape Town jsme letěli dvoupatrovým Airbusem A380...opravdu nádherné a obrovské letadlo.

Bussines class....ale o té až v druhém letu :-)


Economy class

Tady už sleduju svou oblíbenou Tarantinovku pěkně přikrytá pod dečkou...

Tak tenhle dům byl celý náš....v pozadí vpravo je dům pro služebnou.


Bazén a v pozadí gril, kde jsme často grilovali.

Výhled z naší ložnice....


Na zahradě za domem.



Citróníky všeho druhu mě uchvátili.

Všemu se v zahradě náramně daří.

Ložnice měly všechny tyhle obrovské pohodlné postele.

My měli u ložnice vanu, dcera taky a syn obrovský sprchový kout.

Obyvák je typicky zařízen v africkém duchu, takhle to vypadá ve většině domů.

Kuchyň jsme sice moc nevyužívali, když jsme spíš grilovali nebo chodili na místní speciality do restaurací.

Naše vozidlo po dobu dovolené.

A tady už slíbení humři....dobrota, připomíná mi to krevety, jen ve větším provedení.

Tady už jsme v domě švagrové....vždy krásně prostřela.

A pokračování příště ať vás nezahltím hned první den.



Komentáře

  1. Óóó to musela být nádhera. Těším se a pokračování. Taky nám moc cestování moc chybí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi děkuji, to bude delší seriál:-D byli jsme tam dvakrát po sobě. A letos jsme měli jet zas...no co ti budu vyprávět, však všichni víme, jak to dnes je. Je mi smutno, za ty dva roky už tam mám kamarádky a kámoše...loučili jsme se pomalu se slzami v očích s tím, že za rok přijedem zas:-( tak snad příští rok.

      Vymazat
  2. Tak to musela být opravdu dovolená snů :) To i ten dlouhý let člověk rád "protrpí" Už se těším na další článek. Bratranec tam byl pracovně v květnu a červnu a nikam z bezpečnostních důvodů bez doprovodu nesměli. Ale nevím, v jaké části byli. Určitě jsou místa, kde je to pro turisty horší a kde lepší.
    Hani, měj prima dny. Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, letěla bych tam i 24 hodin za tou krásou. Já si vždy představovala Afriku úplně jinak...vyprahlou, suchou, ale tohle byla nádhera, samozřejmě i Cape Town jsou oblasti s odvrácenou tváří, kde lidé živoří a pro turisty je tam nebezpečno. My ale díky švagrové, která je už jako místní, věděli kde se vydat a kde ne. Do nedávna jsem nevěděla, že tam britská královna jezdila...díky seriálu Koruna jsem zjistila o této zemi nové věci a těším se na příští návštěvu:-) musím říct, že bych tam s chutí strávila své stáří....však popíšu v dalším příspěvku ;-)

      Vymazat
  3. Hani, to je paráda, prošla jsem článek jedním dechem. Kdysi jsem sledovala blog jedné rodiny, co se tam odstěhovali, bylo to super, ale jak se jim narodilo třetí dítě, tak paní přestala psát. Můj taťka tam měl někde sestřenici, ale té by už bylo snad 100let, takže tam budou už jenom nějací její potomci. Těším se na pokračování. Hezký víkend :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, děkuji, taky bych si tam dovedla představit žít. Hlavně můj muž si to tam zamiloval a nechtěl už domů, nemá rád zimu. Já bych to tam brala hlavně jako zimní sídlo na zahřátí:-) jinak mám naši zimu ráda.

      Vymazat
  4. To je tedy nádhera. To musely být krásné zážitky. Moc se těším na pokračování.
    Měj se hezky a přeji příjemný víkend !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, to teda bylo, tolik úchvatných zážitků jsem snad neprožila za celý život jako tam za měsíc.

      Vymazat
  5. Haničko, tak na tyhle reportáže se moc těším. Musíš mít skutečně zážitky, které jen tak nikdo nemá...
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli děkuji, zážitků bylo teda požehnaně, zrovna zpracovávám další :-)

      Vymazat

Okomentovat