Kirstenbosch- národní botanická zahrada

 Kirstenbosch-národní botanická zahrada

Dalším skvostem v Cape Town je tato nádherná botanická zahrada, kterou jsme měli doslova za rohem. Po Constantia Main Road se dostanete na Rhodes Drive a jste tam. Kirstenbosch je jednou z nejkrásnějších botanických zahrad na světě, která se rozprostírá na východním úpatí Table Mountain a zabírá plochu 528 hektarů. Byla založena profesorem Pearsonem v roce 1913 a od jejího založení se v ní nacházejí pouze rostliny a stromy, které žijí pouze v Jižní Africe a i takové, které rostou pouze tam a nikde jinde na světe. Nachází se zde visutý most, ze kterého je nádherný výhled a kromě rostlin tam narazíte i na spoustu živočichů. Já si tam oblíbila místní veverky, které vypadají jako ty americké a nebyly vůbec plaché, mimochodem i k našemu domu takové chodily na avokáda, které nám rostly na zahradě. V zahradě se konají i různé výstavy umění nebo každou neděli od listopadu do Velikonoc zde můžete navštívit koncerty populární nebo klasické hudby. V areálu se také nachází dvě výborné restaurace a když vám po tom chození vyhládne jako nám, můžete si tam dát místní dobroty. Já si dala opět krevety, ale úplně na jiný způsob, který jsem ještě nejedla a byly naprosto dokonalé. Tak pojďte se pokochat tou krásnou přírodou.



Pohled na restauraci v Kirstenbosch.


Visutý most, který vede v korunách stromů.

Výhled směrem na město.


Těmhle ptákům jsme říkali uřvanci, jelikož k nám na zahradu létali každé ráno a budili nás:-D

Tyhle veverky jsem si zamilovala i k nám na zahradu každé ráno chodila, sledovala jsem ji z koupelny, kde chodila na avokáda.


Byly opravdu dost ochočené a snad všude, kde jste na ně narazili.

Potůček v Kirstenbosch...trošku vyschlé, ale když přijde jejich zima, kdy převážně prší a vypadá jako náš podzim, tak se zaplní.

King Protea....nádherná květina, kterou jsem si zamilovala.


Pohled směrem ke Stolové hoře.



Moje oblíbené krevety :-)

Dcera si dala tyto....taky byly výborné.


Komentáře

  1. Hani, krásná exotika. Cestování je obohacující . Myslíš, že se ještě někam podíváme ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni jelikož jsem věčný optimista, jako Babi Běta z Vyprávěj, tak věřím, že ano! A doufám, že příští rok už bude klid a zžijem se s tou chřipkou, já jsem zrovna nachcípaná už třetí den, ale je mi už líp a to jen po lipovém čaji s květy petrklíče, bezovým sirupem, medem a citrónem a večer štamprle slivovice a je mi héj:-) tak hurá do exotiky:-)

      Vymazat
  2. Fascinují mě botanické zahrady v místech, kde člověk postaví koště a ono vykvete.
    Haničko, děkuji za parádní podívanou a přeji hezkou mrazivou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli pěkně jsi to napsala s tím koštětem:-) taky přeju krásnou neděli.

      Vymazat
  3. To je paráda, všechno krásně roste aniž by to museli schovávat pře mrazem. Nádherná krajina, ale na ten most by mě nikdo nedostal. Americké veverky, to je Chip a Dale z pohádky :-) Tu dobrotu bych taky ochutnala, mňam. No nic u tebe na blogu jsem se zahřála a teď jdu odházet chodníky. Dělám to ráda. Měj se hezky, vidím že ses léčila po valašsku a už je ti líp :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško ano valašská medicína zabrala :-D taky bych brala na zahradě takové krásné rostliny a hlavně citrusovníky. Ty mám alespoň v květináčích, ale teď v zimě doma trpí, už se těším až je dám zas ven.

      Vymazat
  4. Tak tam by se mi tedy moc líbilo !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To určitě, zrovna ten den se tam počasí měnilo z minuty na minutu.

      Vymazat

Okomentovat