Pohoštění u hostitelky

 Pohoštění u hostitelky

O všech výletech jsem už napsala hodně, ale ještě jsem pořádně nezmínila švagrovou, díky které jsme se dvakrát v zimě mohli ohřát u ní v Jižní Africe. Pokud jsme zrovna někde nevýletovali a nenavštěvovali tak skvělé místní restaurace, byli jsme zváni ke švagrové na obědy nebo večeře. Nebo nám dělala průvodkyni po restauracích v Constantii, jelikož věděla, kam zajít. Na veškerá jídla u ní jsem se vždy moc těšila, je opravdu vynikající kuchařka a s jejich kuchyní se brzy zžila a tak nám mohla připravovat jejich dobroty od humrů, ryb, krevet, steaků a mě teda nejvíce dostaly ty pštrosí. Čekala jsem, že pštros bude chutnat jako drůbež, ale vůbec tomu tak není a přirovnala bych ho spíš k hovězímu steaku. Ještě ke všemu ta omáčka, co k ní připravila…hmmm. Zůstat tam dýl, tak mám nahoře alespoň 10 kg :-D Ale tak já bych to zas pálila při všech těch sportovních aktivitách:-) Co se týče ingrediencí na vaření, tak ty má hlavně ze zahrádky. Všemu se tam náramně daří a mořské plody chodí nakupovat přímo čerstvé na rybí trh a maso bere od místních farmářů. Ale i vše z jejich supermarketů je naprosto kvalitní a fresh. Například hovězí steaky, které jsme si kupovali na gril a byly tak 2cm vysoké, stačily udělat jen chvilku z každé strany a byly naprosto měkké….to u nás by byly nepoživatelnou podrážkou. Maso tam mají opravdu vyzrálé, ovoce, které chutná a voní jako ovoce. Zkrátka jsem na všem tam viděla jen plusy oproti naší republice, kde nám prodávají hlavně blafy a to dobré si budeme vyvážet pryč…Takže vás zvu na návštěvu ke švagrové a na ochutnávku zlomku toho, co nám vařila.


V domě hostitelky.

Švagrová nám vždy pěkně prostřela.

Pštrosí steaky...ty jsme si vyžádali vícekrát, chutnají božsky...


Pštrosí steak chutná spíše jako hovězí maso.

Krevety a ryba zvaná kingklip...lepší rybu jsem snad nejedla a ta omáčka...hmmm.

Humři naše nejoblíbenější mňamka.

Na tyhle zastřená vajíčka na bramborové placce s lososem, špenátem a přelité holandskou omáčkou jsme byli v Constancii pod vinicemi Groot Constantia v restauraci Foxcroft.

Kávička po jídle přišla vhod...no ještě s takovým výhledem a všudypřítomnou vůni všech možných rostlin.



Mimochodem ten domeček za bazénem je dům pro služebnou :-)

Trochu té Afriky z interiéru...

Pashion fruit neboli marakuja se pne po plotech jako u nás vinná réva.

Hortenzie snad všech barev a obrovského vzrůstu....nádhera, jen jsem se kochala.


Před domem s kočičáky, které si donesla z útulku.

Na zahradě ji roste snad vše možné, od citrusů, po granátové jablko, palmy, marakuja, vinná réva a zelenina všeho druhu.


Komentáře

  1. To se tak krásně na ty fotečky dívá. Užívali jste si všemi svými smysly.
    Pěkný den, Hanko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani jsem ráda, že se moje cestování po Africe líbí. Děcka říkaly, že by se hned vrátili, tak jsem jim dnes slíbila na večeři krevety:-)

      Vymazat
  2. Krásně prostřený stůl a výborné, kvalitní a čerstvé jídlo, co víc si přát. Nádhera! Člověk je nadšený už jen třeba v Itálii, natož v Africe.
    Haničko, měj krásný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli přesně tak a ještě ty suroviny tam jsou levnější než u nás a v nesrovnatelné kvalitě. Jinak každý rok jezdíme do Chorvatska a taky parádní zelenina a mořské plody, domácí pršut...mňam.

      Vymazat
  3. Nádhera a to jídlo, mňam. Mě by asi potom ani nevzali do letadla, jedině do zavazadlového prostoru. Dobře se dívá na tu krásu, když venku mrzne a sněží :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D Libuš parádně jsi to napsala o tom zavazadlovém prostoru, já tam za měsíc přibrala 2 kg a to je u mě co říct, dlouho jsem chtěla přibrat a nedařilo se mi, i když jsem se cpala. Ale to bylo tím, že jsem tam absolutně nic nemusela dělat, ale už mě to pak nudilo a těšila jsem se až doma chytnu vysavač do ruky :-D a budu uklízet vařit....ale na dovolené má člověk fakt spočnout, i když měsíc byl už pro nás dost, ale velmi příjemný a plný nových zážitků.

      Vymazat

Okomentovat