Slnečná jazerá...Senec...Zlaté piesky

 Slnečná jazerá...Senec...Zlaté piesky

Opět po roce jsme se vydali na naše oblíbené Slnečná Jazerá na Senci, která se nachází asi 30 minut od Bratislavy. Senecká jezera začala vznikat už roku 1845, kdy se zde těžil štěrk pro výstavbu železniční tratě Bratislava-Galanta. Jezero se jako přírodní koupaliště začalo používat od roku 1919, kdy se této oblasti říkalo Slovenské Tahiti :-) pozdější název získal areál až v roce 1960. Dnes má jezero rozlohu 100 hektarů a hloubka sahá až k dvanácti metrům. Jezero se rozlišuje na severní a jižní část. My jezdíváme na sever, kde je větší zázemí hotelů a všech možných atrakcí. Letos jsme si opět půjčili šlapadlo a projeli si celé jezero. Na jeho okrajích se nalézá spousta krásných rekreačních domků a vilek. Nějakou tu vilečku na okraji bych taky brala :-) já bych chytala bronz, děti by se koupaly a muž chytal ryby. My se letos ubytovali v našem oblíbeném hotelu Dolphin. Mohu jen vřele doporučit, personál je moc příjemný, každý pokoj je jiný a vždy krásně vybavený. V předposledním patře se také nalézá krytý bazén s výhledem na jezero. To v případě, kdyby vám třeba nevyšlo počasí. V hotelu je i skvělá restaurace a terasa na střeše hotelu. Pokud se, ale opravdu chcete výborně najíst, tak doporučuji hned první restauraci v areálu Slnečných jezer a tou je Country salon Senec. Za ty roky, co tu jezdíme, jsme nenašli lepší restauraci. Na jejich heika se sjíždí lidé z širokého okolí a nejen na něj. Mají tam taky ty nejlepší gofry, co jsem kdy jedla, ale já jsem hlavně na maso a tak nesmí chybět pořádný hovězí steak nebo skvělé hovězí medajlonky a k tomu pro mě nej příloha je grilovaná zelenina. Veškerou nabídku jídel najdete na jejich stránkách. No a jako bonus navíc u nich hrává živá hudba a venku je obrovské dětské hřiště, takže pro rodiny s dětmi opravdu ideální. V jezeru byla letos opravdu moc pěkná voda, ale kdo by se nudil, tak může vyrazit i do aquaparku, který je hned vedle jezera. Kdo se sem vydá na dýl, tak do Bratislavy na památky je to opravdu jen kousek autem a nebo cestou zpět do ČR můžete navštívit spoustu krásných hradů, kterou jsou na sjezdech z dálnice. Například Trenčín, Čachtice, Červený hrádok a nebo můj oblíbený Beckov. No my se cestou domů vydali ještě na Zlaté piesky, které jsou už defakto v Bratislavě. Je to taky jezero, které vzniklo po vytěžení štěrku. No a my se sem vydali kvůli vodnímu sportu, který se jmenuje wakeboarding a zde jsou pro něho skvělé podmínky. Je zde i skvělý bar, kde si můžete dát i něco dobrého k jídlu a taky pláž s navezeným mořským pískem. No a to je pro dnešek už vše z našeho putování po Slovensku, tak doufám, že se vám líbilo a někoho jsem třeba i inspirovala k dovolené na příští rok.


Pohoda na šlapadle....půjčují i paddleboardy.

Severní pláž Slnečných jazer...


Něco na osvěžení v tom vedru...:-)




Tak tahle vilka by se mi líbila....:-)

Náš hotel Dolphin.

Mochitko v Country salónu.

Vynikající hovězí steak...

Hovězí plátečky s grilovanou zeleninou.

A tady už na Zlatých pískách...

Tady si návštěvníci užívají wakeboardingu...


A na závěr můj oblíbený hrad Beckov.


Komentáře

  1. Haničko, naši s námi projeli snad celé Slovensko, my s dětmi jsme tam taky byli hodněkrát, ale tady nikdy. Z tvých slov cítím nadšení a spokojenost, je to místo, kam jezdíš skutečně ráda.
    Fotky jsou parádní, jak vody, tak toho jídla!
    Ale přece - na Beckově jsme byli s Aaronkem, když jsme pobývali na Lopeníku :o) Moc krásný hrad.
    Měj pohodovou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, tady jsme strávili první naši dovolenou, když byly děti ještě malé, ikdyž jsme byli ubytovaní v nedalekém Pezinku, jelikož na Senci bylo plno, ale byla to jedna z nej dovolených. A Beckov je krásný, tak jako nedaleké Čachtice.

      Vymazat
  2. Haničko, na Slnečných jazerách jsme byli s dětmi a musím říct, že to byla senzační dovolená. Velmi se nám tam líbilo a byli jsme naprosto spokojeni.
    Na Beckově jsem ještě nebyla, tak třeba někdy na výlet dojde.
    Měj se krásně a přeji pěkný víkend. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, já Slovensko opravdu miluju...no není divu, když jsem z 1/4 slovenka:-) mám to tam ráda, jak v zimě, tak v létě:-)

      Vymazat
  3. Hani, na Senci jsem nikdy nebyla. Jezdívali tam moje rodiče se svými vnoučaty, tj. mými syny, když byli malí. A taky se jim tam moc líbilo. Prázdniny budou fuč a dětem začne škola, viď. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, je tam fakt parádně a naše děti, když tam byli poprvé, tak pak místním dětem na hradě v Bratislavě vykládali, že jsou tu u slovenského moře:-D

      Vymazat
  4. Tak tady už jsem taky byla. Moc pěkné místo a je vidět; že jste si to zase krásně užili. Hezký zbytek prázdnin.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Evi, je to naše srdcovka a každý rok se tam vracíme, třeba i na otočku, máme to tam jen 2,5 hodiny.

      Vymazat
  5. Tady jsem nikdy nebyla a byla to škoda.Hodně jsem o nich slyšela.Je tam podle tvých fotografií nádherně.Byli jsme kdysi s manželem a už dospělým synem na Zemplínské Šíravě na dovolené.
    Hani,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, tak já to mám opačně, znám Širavu jen z vykládání a věřím, že je tam taky krásně.

      Vymazat
  6. tak tady jsem roky nebyla, moc hezké fotky,Sv.

    OdpovědětVymazat
  7. Tady jsem nebyla. Už je to tedy nějaký rok zpátky jsme byli u Staré Turé a pak u Nového Mesta n.Váhom u tzv.Zelené Vody. Hrad Čachtice nebyl až tak daleko, takže tam jsem byla a na Beckově taky- jenže tenkrát se nedalo nějak blíž se s ním seznámit- prováděly se tam opravy. Dovolené na Slovensku se mi vždycky líbily.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, taky to miluju všude na Slovensku, je tam opravdu krásná příroda a hlavně plno krásných hradů.

      Vymazat
  8. V kempu u Slunečných jezer jsem byla naposledy ještě s rodiči jako puberťák, ale pamatuju si, že tam bylo krásně. A ze tvých fotek vidím, že vzpomínky neklamou. A nemáme to od nás daleko, snad se někdy zadaří. Přeji krásné babí léto.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, děkuju, tobě přeju taky krásné babí léto a ať se zas brzy mrkneš na Senec ;-)

      Vymazat

Okomentovat